Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Pazarlama Giriş ve Tüketici Trendleri
|
İnternette pazarlama kavramına yönelik tanımlar ve tüketici davranışlarını etkileyen trendler konusunda yapılan son çalışmalar incelenmelidir.
|
|
2 |
Müşterilerle Bağlılık, Değer ve İlişkiler Oluşturma
|
Müşteri Bağlılığı
Müşteri Değeri
Müşterilerle İlişkilerinin İnşası
|
|
3 |
Pazarlama Çevresinin Analizi ve Pazarlama Bilgi Sistemleri
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır
Makro-Mikro Çevre Analizi
Pazarlama Karması
Pazarlama Bilgi sistemleri
İşletme Portföyü
SWOT Analizi
|
|
4 |
Tüketici Piyasaları ve Müşteri Davranışları (Bireysel - Ticari)
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Müşteri Öngörüsü
Pazarlama Araştırmaları
Müşteri Davranışlarını Etkileyen Faktörler
Satınalma Davranış Tipleri
Satınalma Davranış Süreci
B2B ve B2C arasındaki farklılıklar
|
|
5 |
Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Pazar Bölümlendirme
Hedef Pazar
Farklılaşma ve konumlandırma
|
|
6 |
Ürün, Hizmet ve Marka - Müşteri Değeri İnşa Etmek
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Ürün Nedir
Hizmet-Ürün farkı ve Etkileşimleri
Marka Nedir
Ürün Hattı
Marka Değeri ve Güçlü Marka Değeri İnşası
|
|
7 |
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Yeni Ürün Geliştirme Süreci
Ürün Yaşam Eğrisi
Ürün Yaşam Eğrisine Bağlı Stratejiler
|
|
8 |
Dönem içi Sınav
|
İlk 7 Haftada işlenmiş konular kişi bazlı seçilen markanın analizi ve sunumu online yapılacak
|
|
9 |
Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Stratejileri
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Fiyat Nedir
Fiyatlandırma Stratejileri
Yeni ürün fiyatlandırma stratejileri
Ürün karması fiyatlandırma stratejileri
Fiyat Ayarlama Stratejileri
|
|
10 |
Pazarlama Kanalları, Perakendecilik ve Toptancılık
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Tedarik zinciri
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Tedarik Zinciri Yönetimi
Perakendecilik
Toptancılık
|
|
11 |
Entegre Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Promosyon Karması
Entegre Pazarlama İletişimi
Reklam ve Reklam Stratejileri
Halkla İlişkiler
|
|
12 |
Bireysel Satış ve Satış Geliştirme (Online, Mobil, Sosyal Medya)
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Bireysel (Kişisel) Satış ve Satış Süreci
Satış Ekibi Yönetimi
Satış Promosyon Aktiviteleri
Dijital satış
Mobil ve Sosyal Medya Satışı
|
|
13 |
Rekabet Avantajı Yaratmak ve Küresel Pazar
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Rekabet Avantajı için Rakip Analizi
Rekabet Stratejileri
Küresel Pazarlara Giriş
|
|
14 |
Sosyal Sorumluluk ve Etik
|
Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır:
Pazarlamada Sürdürebilirlik
Pazarlamada ETİK Kavramı
|
|