Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ISL 502Pazarlama Yönetimi3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Türkçe)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama Yönetimi dersi bir işletmedeki pazarlama faaliyetlerinin yönetsel bir açıdan ele alınmasıyla ilgilenmektedir. Dersin amacı, son derece önemli çıkarımları olan küreselleşme, değişen tüketici mentalitesi ve iş süreçleri gibi iş dünyası realitesinde öğrencilerin pazarlamanın kapsamını ve mantığını doğru şekilde anlamalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Temel pazarlama kavramları olan değer yaratma, değeri tanıtma ve değeri sunma işlevlerinin anlaşılabilmesi için, gerekli öğretim malzemeleri, yöntemler ve vaka analizleri yoluyla Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama karması, pazarlama stratejisi, pazarlama organizasyonu, marka, fiyatlama stratejileri, büyüme gibi kavramların daha iyi anlaşılması, öğrencilerin belirli bir pazar bağlamında kendine özgü çıkarımlarda bulunması, pazarlama karması stratejisi formüle edebilmesi gibi konuları içermektedir. Kullanılacak araç ve yöntemler arasında online dersler, okumalar, sınıf tartışmaları, örnek olay analizleri ve ödevler bulunmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi Salih Özhan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 4
5
6
7
1
2
3
Kaynak Kitaplar:
1.Keller, Kevin ve Kotler, Philip (2018), Pazarlama Yönetimi 15E, Beta Yayınları
2.Yükselen, Cemal (2015), Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık
3.İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2013), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları
4.Kotler, Philip (2017),Pazarlama 4.0, Optimist Yayınları
5.Kotler, Philip (2015), A’dan Z’ye Pazarlama, Mediacat Yayıncılık
6.Perreault, William D, Pazarlamanın Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık
canvas.ihu.edu.tr
Öğrencilerden haftalık işlenen konuların seçmiş oldukları Marka için uygulama önerilerini içeren bir sunum istenecektir.
Bir ara sınav ve bir adet final yapılacaktır. Gerekli görülmesi durumunda anlık quizler yapılabilir.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 30
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 238

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel pazarlama yönetimi kavramlarının tanır, açıklar ve eleştirel bir şekilde bu kavramları birbiriyle ilişkilendirir.
2 Herhangi bir sektörün pazarlama realitelerini tartışarak uygun fiyatlandırma ve dağıtım stratejileri önerir ve önerilen stratejik seçeneklerin uygunluğunu doğrular.
3 Yeni pazar şartlarında (realitesinde) değer yaratma, değer sunumu ve değer tanıtımı kavramlarını tanır ve anlatır
4 Pazarlama karması elemanlarının oluşturulması ve pazarlama planlarının hazırlaması için gerekli becerileri kazanır.
5 Pazarlama stratejileri ve taktiklerinin formüle edilmesi sürecinde ürün ve hizmet pazarlaması kavramlarını ayır eder.
6 Pazarlama yönetimi stratejilerinin nasıl oluşturulacağı ve sürdürüleceğine ilişkin bir iç görü geliştirir.
7 Gerçek hayat uygulamalarına dayalı vakaları analiz eder ve alternatif çözümler geliştirir, geliştirilen çözümlerin uygulanabilirliğini değerlendirir
8 Pazarlama yönetimi konularını ana-akım dergilerdeki bilgiler ve profesyonel görüşler ışığında farklı açılardan ele alarak tartışır.
9 Yazılı ödevler veya sözlü sunumlar yoluyla çeşitli çağdaş pazarlama yönetimi konuları ve problemlerini tartışır.
10 Sosyal sorumlu iletişim, tüketici hakları ve sebep-amaçlı pazarlama gibi pazarlamanın sosyal ve etik yönlerine ilişkin bir iç görü geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlama Giriş ve Tüketici Trendleri İnternette pazarlama kavramına yönelik tanımlar ve tüketici davranışlarını etkileyen trendler konusunda yapılan son çalışmalar incelenmelidir.
2 Müşterilerle Bağlılık, Değer ve İlişkiler Oluşturma Müşteri Bağlılığı Müşteri Değeri Müşterilerle İlişkilerinin İnşası
3 Pazarlama Çevresinin Analizi ve Pazarlama Bilgi Sistemleri Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır Makro-Mikro Çevre Analizi Pazarlama Karması Pazarlama Bilgi sistemleri İşletme Portföyü SWOT Analizi
4 Tüketici Piyasaları ve Müşteri Davranışları (Bireysel - Ticari) Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Müşteri Öngörüsü Pazarlama Araştırmaları Müşteri Davranışlarını Etkileyen Faktörler Satınalma Davranış Tipleri Satınalma Davranış Süreci B2B ve B2C arasındaki farklılıklar
5 Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Pazar Bölümlendirme Hedef Pazar Farklılaşma ve konumlandırma
6 Ürün, Hizmet ve Marka - Müşteri Değeri İnşa Etmek Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Ürün Nedir Hizmet-Ürün farkı ve Etkileşimleri Marka Nedir Ürün Hattı Marka Değeri ve Güçlü Marka Değeri İnşası
7 Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Yeni Ürün Geliştirme Süreci Ürün Yaşam Eğrisi Ürün Yaşam Eğrisine Bağlı Stratejiler
8 Dönem içi Sınav İlk 7 Haftada işlenmiş konular kişi bazlı seçilen markanın analizi ve sunumu online yapılacak
9 Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Stratejileri Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Fiyat Nedir Fiyatlandırma Stratejileri Yeni ürün fiyatlandırma stratejileri Ürün karması fiyatlandırma stratejileri Fiyat Ayarlama Stratejileri
10 Pazarlama Kanalları, Perakendecilik ve Toptancılık Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Tedarik zinciri Dağıtım Kanalları ve Stratejileri Tedarik Zinciri Yönetimi Perakendecilik Toptancılık
11 Entegre Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Promosyon Karması Entegre Pazarlama İletişimi Reklam ve Reklam Stratejileri Halkla İlişkiler
12 Bireysel Satış ve Satış Geliştirme (Online, Mobil, Sosyal Medya) Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Bireysel (Kişisel) Satış ve Satış Süreci Satış Ekibi Yönetimi Satış Promosyon Aktiviteleri Dijital satış Mobil ve Sosyal Medya Satışı
13 Rekabet Avantajı Yaratmak ve Küresel Pazar Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Rekabet Avantajı için Rakip Analizi Rekabet Stratejileri Küresel Pazarlara Giriş
14 Sosyal Sorumluluk ve Etik Aşağıdaki başlıklar için kaynaklardan ve internetten okumalar ve araştırmalar yapılmalıdır: Pazarlamada Sürdürebilirlik Pazarlamada ETİK Kavramı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 5 5 4 5 3 3 1 3
Ö1 5 5 3 4 3 4 1 2
Ö2 5 5 5 5 3 4 1 2
Ö3 5 5 3 5 3 3 1 2
Ö4 5 5 4 4 3 3 1 2
Ö5 5 5 3 5 3 3 1 2
Ö6 5 5 4 5 3 3 1 2
Ö7 5 5 5 5 3 3 1 4
Ö8 5 5 3 4 3 3 1 3
Ö9 5 5 4 5 5 4 3 4
Ö10 5 5 3 3 3 3 1 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=249062&lang=tr