Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MAN 599Master's Thesis0+0+0060

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı İşletme Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yüksek lisans tezinin amacı, öğrencilere seçtikleri çalışma alanıyla derinlemesine ilgilenme, ileri araştırma ve analitik beceriler geliştirme ve akademik disiplinlerine anlamlı bir katkıda bulunma fırsatı sağlamaktır. Birçok yüksek lisans programının kritik bir bileşeni olarak hizmet eder ve öğrencileri daha ileri akademik veya profesyonel çabalara hazırlar.
Dersin İçeriği Araştırma Önerisi Geliştirme, Araştırma Metodolojisi, Literatür Taraması, Veri Toplama, Veri Analizi, Eleştirel Düşünme ve Sunum Becerilerini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Research, Discussion and Writing
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğretim Üyesi Sümeyye Kuşakcı
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar "Writing Your Dissertation in Fifteen Minutes a Day" by Joan Bolker
"A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations" by Kate L. Turabian
Öğrencinin belirlenmiş tez danışmanı ile iletişime geçmesi ve danışmanının yönlendirmeleri doğrultusunda hareket etmesi beklenir.
ihu.edu.tr
ihu.edu.tr

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Uygulama 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Sunum/Seminer Hazırlama 1 800 800
Uygulama 1 1000 1000
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 60 1800

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Araştırma sorularını formüle etme, uygun metodolojileri seçme ve bağımsız ve titiz araştırmalar yürütme dahil olmak üzere güçlü araştırma becerileri geliştirir.
2 Karmaşık sorunları analiz etmek, yenilikçi çözümler önermek ve araştırma bulgularını daha geniş akademik veya pratik bağlamda değerlendirmek için eleştirel düşünmeyi uygulayabilir.
3 Araştırma bulgularını hem yazılı hem de sözlü formatlarda açık ve tutarlı bir şekilde iletir, akademik yazma ve sunumda yeterlilik gösterir.
4 Araştırma süreci boyunca katılımcıların haklarını korumak ve akademik dürüstlüğü sürdürmek de dahil olmak üzere etik ilkelere bağlı kalır.
5 Araştırmanın mevcut bilgiyi genişlettiği veya yeni bakış açıları önerdiği alanları belirleyerek, seçilen çalışma alanına özgün ve anlamlı bir katkıda bulunur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma ve Ön Değerlendirme
2 Tez Önerisi
3 Tez Önerisi
4 Literatür Taraması
5 Literatür Taraması
6 Literatür Taraması
7 Literatür Taraması
8 Veri Toplama
9 Veri Toplama
10 Veri Toplama
11 Veri Analizi
12 Veri Analizi
13 Veri Analizi
14 Ara Değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 2 4 4
Ö2 2 4 4
Ö3 2 3 4
Ö4 2 4 4 2
Ö5 2 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=249004&lang=tr