Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1PHIL 523Critical Philosophy in Islamic Thought3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı felsefe öğrencilerine Fârâbî sistemli ve tutarlı bir İslam felsefesi birikimi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders ileri seviyedeki öğrencilere Fârâbî'nin temel eseri Medinetu'l Fazıla'nın yakın bir okuması aracılığıyla onun felsefi düşüncesini aktarmayı amaçlar. Ayrıca ders Fârâbî'nin bu metni aracılığıyla klasik İslam felsefesinin temel konularını inceler. Derste işlenen temel konular metafizik, varlık felsefesi, kozmoloji, epistemoloji, nefs ilmi, ahlak ve siyaset felsefesidir. Fârâbî'yi felsefenin temel meseleleri ve bugünün konuları hakkında ne söylediği bağlamında inceleyeceğiz. Dolayısıyla bu ders disiplinler arası bir yaklaşımla planlanmıştır. Öğrencilerin metnin detaylı bir okumasını ikincil literatürden destek alarak yapmaları beklenir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. İbrahim Kalın
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar al-Farabi, On the Perfect State, trans. Richard Wolzer ed. Seyyed Hossein Nasr. al-Farabi, Risala fi ‘Aql. Herbert Davidson, Al-Farabi, Avicenna & Averroes on Intellect: Their Cosmologies, Theories of the Active Intellect & Theories of the Human Intellect. İbrahim Kalın, Reason and Rationality in the Qur’an.

al-Farabi, On the Perfect State, trans. Richard Wolzer ed. Seyyed Hossein Nasr. al-Farabi, Risala fi ‘Aql. Herbert Davidson, Al-Farabi, Avicenna & Averroes on Intellect: Their Cosmologies, Theories of the Active Intellect & Theories of the Human Intellect. İbrahim Kalın, Reason and Rationality in the Qur’an. Muhsin Mahdi, Alfarabi and the Foundation of Islamic Political Philosophy Muhsin Mahdi, Alfarabi’s Philosophy of Plato and Aristotle Muhammad Ali Khalidi, “Al-Farabi on the Democra
I expect you to write two academic papers, one midterm and one final. The papers are meant to be 5-6 pages and 7-8 pages, respectively. While the subjects for both papers should be related to al-Farabi, you are free to explore any aspect that interests you within this realm. I expect you to utilize primary sources, especially the main text of this course, al-Madinat al-Fa?ilah alongside secondary sources in developing your papers. Finally, please make sure to send me a short proposal for your to
Regarding the assessment and grading of papers, I focus on the following three areas: • Content: I expect you to have a central argument, guided by a question or a specific aspect of interest. In developing your papers, I expect you to rely on primary and secondary literature, as well as the content of our class discussions. • Structure: I expect you to have a framework guiding your papers, paying attention to the organization of your work and how each section contributes to developing your ar

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 0
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Ödevler 1 30 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 30 30
Ara Sınavlar 1 50 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 9 272

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Relate and critically construct the main issues of Islamic philosophy
2 Fârâbî felsefesinin analitik bir idraki sağlanır.
3 İslam felsefesinin sonraki dönemleri doğru bir şekilde kavranır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Therese Anne-Druart, “al-Farabi” Stanford Encyclopedia of Philosophy
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 Akıl Risalesi
12 Akıl Risalesi
13
14 Genel Değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 3 3 3 4 3 3 3 4 5
Ö1 4 3 3 4 4 3 4 4 5
Ö2 3 3 4 4 3 3 3 5 5
Ö3 3 3 3 3 3 4 2 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=248531&lang=tr