Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı felsefe öğrencilerine Fârâbî sistemli ve tutarlı bir İslam felsefesi birikimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders ileri seviyedeki öğrencilere Fârâbî'nin temel eseri Medinetu'l Fazıla'nın yakın bir okuması aracılığıyla onun felsefi düşüncesini aktarmayı amaçlar. Ayrıca ders Fârâbî'nin bu metni aracılığıyla klasik İslam felsefesinin temel konularını inceler. Derste işlenen temel konular metafizik, varlık felsefesi, kozmoloji, epistemoloji, nefs ilmi, ahlak ve siyaset felsefesidir. Fârâbî'yi felsefenin temel meseleleri ve bugünün konuları hakkında ne söylediği bağlamında inceleyeceğiz. Dolayısıyla bu ders disiplinler arası bir yaklaşımla planlanmıştır. Öğrencilerin metnin detaylı bir okumasını ikincil literatürden destek alarak yapmaları beklenir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Prof.Dr. İbrahim Kalın
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
al-Farabi, On the Perfect State, trans. Richard Wolzer ed. Seyyed Hossein Nasr. al-Farabi, Risala fi ‘Aql. Herbert Davidson, Al-Farabi, Avicenna & Averroes on Intellect: Their Cosmologies, Theories of the Active Intellect & Theories of the Human Intellect. İbrahim Kalın, Reason and Rationality in the Qur’an.
|
|
|
|
al-Farabi, On the Perfect State, trans. Richard Wolzer ed. Seyyed Hossein Nasr. al-Farabi, Risala fi ‘Aql. Herbert Davidson, Al-Farabi, Avicenna & Averroes on Intellect: Their Cosmologies, Theories of the Active Intellect & Theories of the Human Intellect. İbrahim Kalın, Reason and Rationality in the Qur’an. Muhsin Mahdi, Alfarabi and the Foundation of Islamic Political Philosophy Muhsin Mahdi, Alfarabi’s Philosophy of Plato and Aristotle Muhammad Ali Khalidi, “Al-Farabi on the Democra
|
|
I expect you to write two academic papers, one midterm and one final. The papers are meant to be 5-6 pages and 7-8 pages, respectively. While the subjects for both papers should be related to al-Farabi, you are free to explore any aspect that interests you within this realm. I expect you to utilize primary sources, especially the main text of this course, al-Madinat al-Fa?ilah alongside secondary sources in developing your papers. Finally, please make sure to send me a short proposal for your to
|
|
Regarding the assessment and grading of papers, I focus on the following three areas: • Content: I expect you to have a central argument, guided by a question or a specific aspect of interest. In developing your papers, I expect you to rely on primary and secondary literature, as well as the content of our class discussions. • Structure: I expect you to have a framework guiding your papers, paying attention to the organization of your work and how each section contributes to developing your ar
|
|