Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı (Türkçe)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Yüksek Öğretim Kurumu tarafından tartışılan yükseköğretim vizyonu, geleneksel kamu ve vakıf eğitim sistemlerini düzenlemenin alternatifleri olarak yenilikçi öğrenme toplulukları oluşturmak için araştırma üniversiteleri hareketini teşvik etmektedir. Bu derste, gelecek yıllarda yaygınlaşması öngörülen bir örnek olarak vakıf üniversiteleri de dâhil olmak üzere geleneksel olmayan üniversitelerin felsefesi, planlaması, yönetimi ve sürdürülmesi ile ilgili çok çeşitli konuları incelenecektir. Öğrencilerden teorik düşüncelerini kapsamlı ve pratik bir üniversite tasarımına dâhil etmeleri beklenmektedir. Bu ders; öğretim üyesi veya yönetici olarak önemli deneyime sahip öğrencilere ve üniversite lideri veya politika tasarımcısı olmak isteyenler için hazırlanılmıştır. Öğrencilerin, yazılı haftalık ödevleri ve vaka tartışmaları analiz edecek ve kendi deneyimleri değerlendirecektir. Bu ders, bir workshop tasarım atölyesi olarak faaliyet göstermektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Tartışılacak olan özel konular: * Akreditasyon, hesap verebilirlik ve değerlendirme; * Yükseköğretim hukuku; * Yükseköğretimde işe alma, görevlendirme ve eleman geliştirme; * Uluslararası ve ulusal standartlarla program geliştirme; * Mesleki gelişim ve işbirlikçi bir kültürü geliştirilme; * Toplumların rolü ve sosyal-kültürel sermayenin gelişimi; * Bütçe, finansman ve yükseköğretim kurumlarındaki vakıf fonlarının rolü * Üniversite tasarımı ve fiziksel alanların tasarımı; öğretim ve öğrenime etkisi
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Diğer Mehmet Yücel Türksezer
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1. 2547 sayılı Kanun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu 2. Resmi Gazete 3. Yükseköğretim internet sayfası 4. Ders notları 5. Eğitim-Bir-Sen istatistikleri 6. Üniversite Fikri, Jaroslav Pelikan, Küre Yayınları 7. Üniversiteyi Yeniden Kurmak, David John Frank, Küre Yayınları 8. Yükseköğretimin Örgütlenmesi, Michael N. Bastade, Küre Yayınları 9. Ek okumalar 10. Makaleler
|
|
Dersin Kuralları/Beklentiler *Devamlılık-Derse Katılım Derse devam zorunludur. Makul bir mazeret dışında derse devamsızlık yapılması söz konusu değildir. Devamsızlık katılım notunu etkileyecektir. Lütfen derslere zamanında geliniz. Derse geç gelme bir alışkanlık haline gelirse, öğretim görevlisinin “öğrenci derse katılmadı” şeklinde bir değerlendirme yapma hakkı mevcuttur. Derse devamsızlık en fazla %30’dur. %30’u aşan devamsızlıkta öğrenci başarısız sayılır. Sınıfa gelmeden önce ilgili ders materyalini (kitap bölümleri ve makaleler) dikkatlice okumanız tavsiye edilir. Sınıf içi tartışmalar bu materyaller üzerinden yapılacaktır. Yetersiz hazırlık, derse az katılım, az katılım puanı demektir. Derse katılım soru sorarak, paylaşılan öneri ve görüşlere nazikçe karşı görüş sunarak veya sunulan görüşlerden hareketle yeni öneri ve görüşler ortaya koyarak sağlanabilir. *Geç Teslim ve Telafi Ödev/Sınav Politikası Dersin ilk iki saati genellikle teorik konulara ve misafir konuşmacılara ve son saati uygulama ve ödevlere ayrılacaktır. Her ödevle ilgili teslim tarihi ders izlencesinde verilmiştir. Geç ödev teslimleri kabul edilmeyecektir ya da sınava girmeme durumlarının telafisi mümkün değildir. *Not İtirazı Bu konuyla ilgili olarak ilgili Fakülte/Enstitü yönetmelikleri uygulanır. *Derste Elektronik Cihazların Kullanımı Sınıflarda ders esnasında tüm mobil telefonlar ve diğer cihazlar sessiz veya kapalı tutulmalıdır. Ders esnasında sınıftan çıkmayınız ve tekrar sınıfa girmeyiniz. Sınıfta laptop bilgisayar kullanımı bir hak değil bir ayrıcalıktır. Laptoplar sadece ilgili dersin aktiviteleri amacıyla kullanılabilir. *Dersin Kayda Alınması Prensip olarak sınıfta ses veya görüntü kaydına izin verilmez. *Akademik Etik ve İntihal Sınavlarda ve ödevlerde kopya çekmek başka birisinin yaptığı ödevi veya projeyi teslim etmek akademik dürüstlük prensibine ciddi bir aykırılık olarak değerlendirilir ve 0 (Sıfır) not ile notlandırılır. Ayrıca muhtemel disiplin cezaları da yönetmeliklere göre verilebilir. Öğrenciler ödevleri yaparken birlikte çalışabilirler. Hatta bu konu yapıcı bir öğrenme süreci için özellikle teşvik edilmelidir. Ancak her bir öğrenci kendi çözümünü yazmalı ve sunmalıdır. *Özel Durumlar Ders performansını etkileyen özel durumlarınızı lütfen dersin hocasına önceden bildiriniz.
|
|
Ders kaynaklarını kişisel olarak temin edebilir, üniversite kütüphanemizden ya da kütüphaneler arası değişim yoluyla diğer üniversite kütüphanelerinden ödünç alabilirsiniz. Yukarıda belirtilen kaynaklardan herhangi birine ulaşamamanız halinde lütfen dersin hocasına durumunuza dair bildirimde bulunun.
|
|
Öğrencilerin, derse gelmeden önce ilgili kitap bölümlerini ve makaleleri okumaları, derslere düzenli katılmaları, ders esnasında not tutmaları, sınıf tartışmalarına katılmaları, ödevleri zamanında teslim etmeleri tavsiye edilmektedir.
|
|
|
|