Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2CULT 510Readings in Orientalism3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Ortadoğu Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Upon successful completion of this course, students should be able to:
Ø Know the multi-layered relations between knowledge and power in the wake of Western domination/onset of modernity;
Ø Understand how Edward Said’s (1978) Orientalism (and writings by scholars before him) enabled our understanding of knowledge/power matrix;
Ø Identify the limits and manifold critiques of Said’s understanding of orientalism; and
Ø Gather conceptual and methodological infrastructure to think about alternatives to Orientalism so as to decolonize the currently regnant modern power-knowledge from a non-modernist/Western framework, which Said was mostly impervious or indifferent to.
Dersin İçeriği Bu ders üç temel öncüle dayanmaktadır. Birincisi, Oryantalizm yalnızca geçmişin bir meselesi değil, aynı zamanda bugünün (ve dolayısıyla geleceğin) bir meselesidir. İkincisi, Oryantalizm, yalnızca edebi veya metinsel bir güç/bilgi matrisi olmanın ötesine geçer; toplumu, kültürü, (uluslararası) ilişkileri, tarihi, ekonomiyi, teknolojiyi, sporu ve medyayı şekillendirir. Hatta modernite bağlamında ölümle iç içe geçmiş yaşamın ayrılmaz bir parçasıdır. Üçüncüsü, akademik çalışmalarda etik bir sadakat gerektirir; bu da Oryantalizmi özgürlükten yoksun bir söylem olarak eleştirmek ve ona alternatifler sunmak anlamına gelir. Bu öncüllere dayanarak, bu disiplinlerarası/disiplin öncesi ders üç bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm, Edward Said'in Oryantalizm (1978) çalışmasına odaklanarak Oryantalizmin ne olduğunu tartışır. Said'in öncesindeki Abdel-Malek'in (1963) ve Abdul Latif Tibawi'nin (1964) metinlerine de değinilir. İkinci bölüm, Oryantalizmin ulusal disiplinlerde ve kıtalar arasındaki birçok yaşam alanındaki işleyişini haritalandırır. Üçüncü bölüm, İsrail Oryantalizmi, Hindu Oryantalizmi gibi çeşitli örnekler aracılığıyla Oryantalizmi ve Said'in eleştirilerini inceler. Ayrıca bu bölüm, sömürgeciliğin kaldırılmasına yönelik çağrıların Oryantalizmden tamamen kopup kopmadığını veya onu genişletip genişletmediğini ve bunu ne ölçüde yaptığını sorgular. Etnografya, film, roman ve podcast gibi çeşitli kaynaklardan yararlanan bu ders, bilgiyi doğal veya tarafsız bir olgu olarak ele almak yerine bilginin (veya bilgisizliğin) üretimini araştırır. Ders, katılımcılara bilgi/gücün oluşumunu, üretimini ve yayılmasını değerlendirmek için kavramsal ve metodolojik araçlar sunar. Ayrıca, Oryantalizme alternatifler düşünme kapasitesi ve becerilerini kazandırmayı amaçlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Irfan Ahmad https://akademik.ihu.edu.tr/en/irfan-ahmad irfan.ahmad@ihu.edu.tr
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Australia India Muslim Forum (AIMF). 2021. “'Faces of Hindu Orientalism' by Prof. Irfan Ahmad. ” https://www.youtube.com/watch?v=MSFWU2M6lKg
King, Richard. 1999. “Orientalism and the Modern Myth of "Hinduism. " Numen 46 (2): 146–185.
Thapar, Romila. 2001. “Syndicated Hinduism,” in Hinduism Reconsidered, edited by Gunther- Dietz Sontheimer and Hermann Kulke, 54–81. New Delhi: Manohar.
Frykenberg, Robert Eric. 1993. “Constructions of Hinduism at the Nexus of History and Religion.” The Journal of Interdisciplinary History 23 (3): 523–550.
B. R. Ambedkar, 1979. “Annihilation of Caste” in Dr Babasaheb Ambedkar: Writings and Speeches, vol 1. Delhi: Government of India.
Periyar. 2004. Periyar on Islam (translated and introduced by G. Aloysius). New Delhi: Critical Quest (32 pages).
Duara, Prasenjit. 1991. “The New Politics of Hinduism.” The Wilson Quarterly 15 (3): 42–50.
Aloysius, G. 2010. The Brahmanical Inscribed in Body-politic. New Delhi: Critical Quest.
Ludden, David. 1993. Orientalist Empiricism,” in Orientalism and the Post-colonial Predicament: Perspectives on South Asia, edited by Carole Breckenridge and Peter van der Veer, 250– 278. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Ahmad, Irfan. 2023. “Recognizing Hindu Orientalism.” Journal of Political Ideologies. 1–21. https://doi.org/10.1080/13569317.2023.2196244
Asad, Talal & François Burgat. 2024. “Responses to Irfan Ahmad's ‘Recognizing Hindu Orientalism.’” https://www.youtube.com/watch?v=guehRwIytkk

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 15
Kısa Sınav 1 % 20
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 35
Toplam :
18
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 9 9
Uygulama 1 9 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Know the formation, growth and expansion of Orientalism as a form knowledge inside (as well as outside) the West
2 Understand theoretical & methodological premises of Orientalism, as also of its critiques
3 Gradually develop conceptual infrastructure and metrological apparatus to think about /or formulate a decolonial alternative to Orientalism.
4 Present ideas in a coherent, logical, structured manner, and, think comparatively.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sınıfın ve Dersin Tanıtımı; Kurallar ve Plan
2 Oryantalizm: Sinoptik Bir Bakış
3 Edward Said'den Önce Oryantalizm – I
4 Edward Said Öncesi Oryantalizm – II
5 Edward Said ve Oryantalizm – I
6 Edward Said ve Oryantalizm – II
7 Edward Said ve Oryantalizm – III


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=246625&lang=tr