Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
• What makes an airport succeed?
• Components of airport traffic
• Airport catchment areas
• Airport competition
|
How do airports segment their traffic and compete with other airports?
How have Low Cost Carriers changed the airport landscape?
|
Managing Airports (Graham) Chapter 8
|
2 |
Havalimanı ücretleri - yapı - Havalimanı ücretleri - ana etmenler - Havalimanı kıyaslama araçları - Kötü tasarlanmış bir programın dezavantajları ve sorunsuz bağlantıların önemi
|
Bir havalimanının performansını değerlendirmek için Havayolları tarafından kullanılan kriterler nelerdir? Havalimanı performansı havayolu performansını nasıl etkiler?
|
'It just doesn't work for us': WestJet on new YYC international terminal
|
3 |
Havalimanı ücretleri - yapı - Havalimanı ücretleri - ana etmenler - Havalimanı kıyaslama araçları - Kötü tasarlanmış bir programın dezavantajları ve sorunsuz bağlantıların önemi
|
Bir havalimanının performansını değerlendirmek için Havayolları tarafından kullanılan kriterler nelerdir? Havalimanı performansı havayolu performansını nasıl etkiler?
|
'It just doesn't work for us': WestJet on new YYC international terminal
|
4 |
• Hub and spoke versus point-to-point: opportunities and challenges for airports
|
What enables an airport to establish itself as a hub?
What are the technology drivers enabling both hub and point-to-point network development?
|
• From Spoke and Hub… (Forbes article)
• McKinsey article
|
5 |
Hub ve Spoke ortamında havayolu gelir modellemesi - Ayak katkısı vs Şebeke katkısı - Program ayarlaması: maliyete karşı faydalar - Talep odaklı program tasarımı
|
Havayolları, Hub & Spoke ortamında yolcu karışımını (yerel, bağlantılı) nasıl önceliklendirir? Bir Havayolu, yolcu talebine göre en uygun programları nasıl tasarlar?
|
“Airport Competition in Europe”
|
6 |
- Hub ve Spoke ortamında havayolu gelir modellemesi - Ayak katkısı vs Şebeke katkısı - Program ayarlaması: maliyete karşı faydalar - Talep odaklı program tasarımı
|
Havayolları, Hub & Spoke ortamında yolcu karışımını (yerel, bağlantılı) nasıl önceliklendirir? Bir Havayolu, yolcu talebine göre en uygun programları nasıl tasarlar?
|
“Airport Competition in Europe”
|
7 |
Havaalanları havayollarını nasıl değerlendiriyor ve ticari tekliflerini nasıl tasarlıyor?
|
Havalimanları (ve ortakları) farklı havayollarının ve rotaların değerini nasıl değerlendiriyor? Bu, havalimanı teşvik planını nasıl yönlendiriyor?
|
• Intervistas/ACI Europe study, Chapter 7
• Airport Marketing (Halpern & Graham), Chapter 7
|
8 |
- Havaalanları havayollarını nasıl değerlendiriyor ve ticari tekliflerini nasıl tasarlıyor?
|
Havalimanları (ve ortakları) farklı havayollarının ve rotaların değerini nasıl değerlendiriyor? Bu, havalimanı teşvik planını nasıl yönlendiriyor?
|
• Intervistas/ACI Europe study, Chapter 7 • Airport Marketing (Halpern & Graham), Chapter 7
|
9 |
Havalimanı teşvik programlarının kapsamı ve çeşitliliği - Havalimanı teşviklerinin havayolu davranışını nasıl yönlendirebileceği - Merkezler arası rekabet gerçeği ve bunun havayolu performansı üzerindeki etkisi
|
Havalimanları neden trafik çekmeye ihtiyaç duymaktadır ve son derece rekabetçi, kapasite kısıtlı bir ortamda yeni müşteriler seçerken öncelikleri nelerdir? Havalimanlarının kapasitelerini potansiyel müşterilere satmak için kullandıkları argümanlar nelerdir? Havayolu perspektifinden gerçek faydalar nasıl belirlenir ?
|
“Airport Competition in Europe”
|
10 |
Havalimanı teşvik programlarının kapsamı ve çeşitliliği - Havalimanı teşviklerinin havayolu davranışını nasıl yönlendirebileceği - Merkezler arası rekabet gerçeği ve bunun havayolu performansı üzerindeki etkisi
|
Havalimanları neden trafik çekmeye ihtiyaç duymaktadır ve son derece rekabetçi, kapasite kısıtlı bir ortamda yeni müşteriler seçerken öncelikleri nelerdir? Havalimanlarının kapasitelerini potansiyel müşterilere satmak için kullandıkları argümanlar nelerdir? Havayolu perspektifinden gerçek faydalar nasıl belirlenir ?
|
“Airport Competition in Europe”
|
11 |
Havalimanı kapasite kısıtları - Havalimanı kapasite/talep tahmini
|
Bir havalimanının kapasitesini ne sınırlar? Farklı havayolu operasyon türleri bunu nasıl etkiler? Havalimanlarında talep ve kapasite nasıl tahmin edilir? Havalimanları kapasitelerini kısa ve uzun vadede nasıl optimize edebilir?
|
Michael O’Leary Taj Mahal article
|
12 |
Havalimanı kapasite kısıtları - Havalimanı kapasite/talep tahmini
|
Bir havalimanının kapasitesini ne sınırlar? Farklı havayolu operasyon türleri bunu nasıl etkiler? Havalimanlarında talep ve kapasite nasıl tahmin edilir? Havalimanları kapasitelerini kısa ve uzun vadede nasıl optimize edebilir?
|
Michael O’Leary Taj Mahal article
|
13 |
- Havalimanı kapasite kısıtları ve bunların nasıl gerçekleştiği - Kapasite kısıtlı havalimanı örneği - Havalimanlarının daha azıyla daha fazlasını yapmak için inovasyon yapma şekli
|
Havalimanı kapasite kullanımındaki sınırlamalar nelerdir? Bir havalimanı CAPEX'i harcamak için en iyi yola nasıl karar verir? Belirli projeler havayolu şirketlerinin yararına olacak şekilde havalimanı performansının artırılmasına nasıl yardımcı olabilir?
|
“Airport Competition in Europe”
|
14 |
- Havalimanı kapasite kısıtları ve bunların nasıl gerçekleştiği - Kapasite kısıtlı havalimanı örneği - Havalimanlarının daha azıyla daha fazlasını yapmak için inovasyon yapma şekli
|
Havalimanı kapasite kullanımındaki sınırlamalar nelerdir? Bir havalimanı CAPEX'i harcamak için en iyi yola nasıl karar verir? Belirli projeler havayolu şirketlerinin yararına olacak şekilde havalimanı performansının artırılmasına nasıl yardımcı olabilir?
|
“Airport Competition in Europe”
|