Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1RLST 505Kitab-ı Mukaddes Tetkikleri3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (%30 İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Uzaktan
Dersin Amacı Bu ders, dinlerarası ilişkilerde özel bir tür olan Reddiye (Polemik) literatürünü incelemeyi hedeflemektedir. Her din kendisini en doğru ve kurtuluşa götüren yegane yol olarak gördüğünden, diğer dinlerle karşılaştığında kendi haklılığını göstermek ve üstünlüğünü ispat için ötekini eleştirmekte veya kendisine yöneltilen eleştirileri cevaplamaktadır.
Dersin İçeriği Özellikle evrensel dinler için söz konusu olan bu husus geniş bir literatürün oluşmasına yol açmıştır. Bu derste Hıristiyanlık hakkında temel bilgiler verdikten sonra Reddiye geleneğinin başlangıcı ve seyri işlenecek, bu alanda önemli eserlerin tahlilleri yapılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. SALİME LEYLA GÜRKAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tüm kaynaklar

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 12 6 72
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 196

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kitab-ı Mukaddesin hem yapısal hem içerik olarak detaylıca ele alınabilmesi için gerekli olan ahit, misak vs. gibi kavramsal altyapı sunmak.
2 Yahûdî kutsal kitabını Yahûdîler, Hristiyanlar ve Müslümanlar açısından mukayese ederek değerlendirmek.
3 Yahûdî kutsal kitabının tahrif edilip edilmediği konusunu hem Kur’an hem de Biblical criticism açısından ele almak.
4 Verilen ödevler ile öğrencilere kitab-ı mukaddesin tahrifi ve yeniden oluşumunu kendisinin keşfetmesini sağlamak.
5 Başta Ortadoğu olmak üzere diğer bölgelerdeki Yahudilik temelli sorunları anlamlandırma ve bunlara çözüm sunmak için disiplinler arası çalışmalar yapmak ve yaptırmak.


Ders Konuları
Veri yok


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=245167&lang=tr