Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2RLST 518ESpiritual Care and Counseling3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (%30 İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrenciye manevi bakım ve danışmanlık hakkında temel bilgiler kazandırmak
Dersin İçeriği Manevi bakım ve danışmanlıkla ilgili kuram ve uygulamaları ele alan bu ders, manevi ihtiyaçların profesyonel bir yadım ilişkisiyle nasıl karşılanacağı üzerine yoğunlaşır. Bu derste psikolojik danışmanlık uygulamasının dini ortamlarda, dini danışanlarla onların kişisel ve manevi değerlerini dikkate alarak onlara nasıl yardım hizmeti sunulacağı ele alır.

Ders ağırlıklı olarak hoca ve yerine göre öğrencilerin sunumu ve aktif katkı ve katılımı şeklinde olacak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi Zuhal Ağılkaya Şahin
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 2. Ağılkaya Şahin, Z. (2017). Manevi Bakım ve Danışmanlık, İstanbul-MUİF Vakfı Yayınları
Ağılkaya Şahin, Z. (2020). Psikoloji ve Psikoterapide Din. İstanbul: Çamlıca
4. Ayten. A. Koç. M., Tınaz, N. (2017). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Cilt-Ive II, İstanbul: DEM
8. Karagül, A (2012). Manevi Bakım: Anlamı, Önemi, Yöntemi ve Eğitimi (Hollanda Örneği), Dini Araştırmalar, Cilt:14, Sayı: 40, ss. 5-27
9. Kula, N. (2006). İstenmedik ve Beklenmedik Olaylarla Karşılaşan Bireylere Yönelik Moral ve Manevi Desteğin Önemi. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, Cilt: VI, Sayı :2
8. Pargament, K. I., & American Psychological Association. (1987). God help me: Toward a theoretical framework of coping for the psychology of religion. Alexandria, Va: Audio Transcripts.
6. Koening, H.(2004). Religion, Spirituality, and Medicine: research Findings and Implications for Clinical Practice. Southern Medical Journal 97:1194-1200
9. Pargament, K. (July 01, 2002). TARGET ARTICLE: The Bitter and the Sweet: An Evaluation of the Costs and Benefits of Religiousness. Psychological Inquiry, 13, 3, 168-181.
1. Yapıcı, A. (2007). Ruh Sağlığı ve Din: Psiko-sosyal Uyum ve Dindarlık, Adana-Karahan

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Kısa Sınav 14 % 35
Ödev 1 % 25
Devam 14 % 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 25
Toplam :
30
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 76

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 "Din”, “maneviyat”, “manevi bakım” gibi kavramları tanımlar.
2 Dini inanç ve manevi değerlerin insan davranışını ve ruh sağlığını nasıl etkilediğini bilir.
3 Dini inanç ve manevi değerlerin yardım ilişkisini nasıl etkilediğini öğrenir ve anlar.
4 Aktif dinleme, empati, anlayış ve yönlendirme gibi temel danışmanlık becerilerini tanır.
5 Travma, kriz, yas, gibi durumlarda inancın/maneviyatını etkisini bilir.
6 Manevi danışmanlık uygulamalarını bilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş
2 Ruh Sağlığı ve Din
3 Ruh sağlığı ve din
4 Dindarlık ve din
5 Manevi bakım ve danışmanlık nedir?
6 Manevi bakım-psikoloji ilişkisi
7 Ara sınav
8 Manevi bakım ve danışmanlık nasıl uygulanır
9 Manevi bakım ve danışmanlık nasıl uygulanır
10 Manevi bakım ve danışmanlık nasıl uygulanır?
11 Manevi bakım ve danışmanlık kategorileri
12 Danışmanlıkta dini unsurlar
13 Türkiyede manevi bakım ve danışmanlık
14 Türkiyede manevi bakım ve danışmanlık
15 Genel tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=245063&lang=tr