Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Büyük Veri ve İş Analitiği Tezli Yüksek Lisans Programı (Türkçe)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu derste pazarlama karması elemanlarıyla pazarlama iletişiminin stratejik entegrasyonu işlenecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Günümüz pazarı, mal ve hizmet üreticilerini, rekabet ve pazarlama stratejilerine daha fazla çaba harcamaya zorlamaktadır ancak artan rekabet ve değişen pazar dinamikleri güçlü bir marka yaratmayı da zorunlu kılmaktadır. Bu derste pazarlama faaliyetlerinin merkezinde yer alan marka, pazarlama iletişim süreçleri ve stratejik planlama konuları işlenecektir. Pazarlar demografik, coğrafî, davranışsal ve psikolojik segmentlere göre bölümlenmiştir. Bu segmentlerin ürün ve hizmetler ile kurduğu ilişki marka ve pazarlama iletişiminin konusudur. Pazarlama karması elemanlarını kullanmak ve güncel pazarlama sorunlarına çözümler aramak neredeyse imkânsızdır. Bu derste pazarlama karması elemanlarıyla pazarlama iletişiminin stratejik entegrasyonu işlenecektir. Derste güncel örnekler, vakalar ve proje çalışmaları ile dersin somut çıktılar ile pekiştirilmesi sağlanacaktır
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Yok
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İzzet Bozkurt,(2004), 7. Baskı, Capital Yayınları. Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İzzet Bozkurt,(2013), 4. Baskı, Capital Yayınları Sektörel Dergiler: Marketing Türkiye, Mediacat. Marka Olmak, Sabri Erdil ve Yeşim Uzun, (2010), 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul Stratejik Marka Yönetimi, Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Duygu Fırat, (2011), 2. Baskı, Beta Yayınları İstanbul Markan Kadar Konuş, Ferruh Uztuğ, (2008), 4. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul Strategic Brand Management, Kevin Kevin Lane Keller, (2013), 4h ed.Prentice Hall. İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt,(2007), 3. Baskı, Capital Yayınları.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders kapsamında herhangi bir sınav uygulanmayacaktır. Ders değerlendirmesi katılım, ödev ve dönem ödevi ile yapılacaktır.
|
|