Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ISL 520Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi3+0+038

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Büyük Veri ve İş Analitiği Tezli Yüksek Lisans Programı (Türkçe)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste pazarlama karması elemanlarıyla pazarlama iletişiminin stratejik entegrasyonu işlenecektir.
Dersin İçeriği Günümüz pazarı, mal ve hizmet üreticilerini, rekabet ve pazarlama stratejilerine daha fazla çaba harcamaya zorlamaktadır ancak artan rekabet ve değişen pazar dinamikleri güçlü bir marka yaratmayı da zorunlu kılmaktadır. Bu derste pazarlama faaliyetlerinin merkezinde yer alan marka, pazarlama iletişim süreçleri ve stratejik planlama konuları işlenecektir. Pazarlar demografik, coğrafî, davranışsal ve psikolojik segmentlere göre bölümlenmiştir. Bu segmentlerin ürün ve hizmetler ile kurduğu ilişki marka ve pazarlama iletişiminin konusudur. Pazarlama karması elemanlarını kullanmak ve güncel pazarlama sorunlarına çözümler aramak neredeyse imkânsızdır. Bu derste pazarlama karması elemanlarıyla pazarlama iletişiminin stratejik entegrasyonu işlenecektir. Derste güncel örnekler, vakalar ve proje çalışmaları ile dersin somut çıktılar ile pekiştirilmesi sağlanacaktır
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İzzet Bozkurt,(2004), 7. Baskı, Capital Yayınları.
Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İzzet Bozkurt,(2013), 4. Baskı, Capital Yayınları
Sektörel Dergiler: Marketing Türkiye, Mediacat.
Marka Olmak, Sabri Erdil ve Yeşim Uzun, (2010), 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
Stratejik Marka Yönetimi, Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Duygu Fırat, (2011), 2. Baskı, Beta Yayınları
İstanbul Markan Kadar Konuş, Ferruh Uztuğ, (2008), 4. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul
Strategic Brand Management, Kevin Kevin Lane Keller, (2013), 4h ed.Prentice Hall.
İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt,(2007), 3. Baskı, Capital Yayınları.
Ders kapsamında herhangi bir sınav uygulanmayacaktır. Ders değerlendirmesi katılım, ödev ve dönem ödevi ile yapılacaktır.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Proje 1 120 120
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 242

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarı, pazarlamayı ve değişen pazarlama stratejilerinin kavramsal çerçevesi tanımlanmış olacaktır. (A, B)
2 Pazarlama ile pazarlama iletişimi süreçlerinin startejik işbirliğinin planlanmasını yapabilecekler. (B,C)
3 Pazarlama iletişimi süreci ile satın alam karar süreçleri arasındaki ilişkinin stratejik planlaması öğrenip, uygulayabilecekler. (B,C)
4 Marka kavramı, marka değeri, marka içgörüsü, marka kimliği, marka kültürü kavramlarını öğrenerek kampanya planlamasını ve stratejik markalama süreçlerini öğrenip uygulayabilecekler. (C)
5 Marka konumlandırma ile kişisel öğrenme süreci ilişkisini anlayarak marka konumlandırma sürecinde hedef kitle analizleri yapabilecekler.(B,C,D)
6 Kampanya tasarlarken, hedef kitle bazında etkili stratejik içerik üretip geliştirebilecekler.(D,F)
7 Bütün dönem anlatılan içerikleri kullanarak kampanya tasarımı yapacak ve etkili sunum süreçlerini deneyimleyecekler. (C,D,E,F)


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş – Pazarlama Kavram, Kararlar ve Yönetimi
2 Değişen Pazarlama Stratejileri
3 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yaklaşım
4 Pazarlama Araştırmaları
5 Veri Bazlı Pazarlama
6 Pazarlama Karması , Pazarlama İletişimi ve Satınalma Karar Süreci
7 Marka Kavramı ve Marka Konumlandırma
8 Marka Değeri, Önermesi, Kimliği, Kültürü ve Marka İçgörüsü
9 Pazarlama İletişiminde Stratejik İçerik Üretimi
10 Pazarlama İletişim Etiği
11 Güncel Marka Konuları -1-
12 Güncel Marka Konuları -2-
13 Pazarlama İletişiminde Kampanya Tasarımı
14 Pazarlama İletişiminde Kampanya Tasarımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=245016&lang=tr