Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Lisans Dil Dersleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
TLL 308, ileri seviye Osmanlıca metinlerini analiz ederek Osmanlı bürokratik yazışmaları ve protokolleri hakkında nitelikli okuma ve anlama bilgisi sağlamayı amaçlamaktadır. Arşiv kaynaklarının paleografik özelliklerine ve aynı zamanda tarihsel bağlamlarına dair genel bir kavrayış kazandırmak, bu dersin ulaşmak istediği temel amaçtır.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı Türkçesini iyi okuyabilen öğrenciler için, bir noktadan sonra Osmanlı tarihi alanında farklı dönemlere ait muhtelif tür ve üsluplar içeren metinlere okumak öncelikli hale gelir. TLL 308, Osmanlıca bürokratik ve entelektüel metinlerin derinlemesine anlamak ve dilsel özelliklerini incelemek bakımından uygun bir çerçeve sunar. Burada metinlerin üslup ve dil özellikleri, tarihsel bağlamları kadar dikkatle ele alınır. Bu nedenle, bu ders öğrencilere araştırma projelerine başlamadan önce, orta-ileri seviye Osmanlı paleografisi edindirerek, Osmanlı tarihinin temel metinleri ve kaynaklarını okuma ve anlama bilgisi sağlar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğretim Üyesi İBRAHİM VEHBİ BAYSAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Kütükoğlu, Mübahat. Osmanlı Belgelerinin Dili: Diplomatik (İstanbul: Kubbealtı Akademisi Kültür ve Sanat Vakfı, 1994) Sami, Şemsettin. Kamus-u Türki (Dersaadet: İkdam Matbaası, 1317) Redhouse, J. W. A Lexicon, English and Turkish (Constantinople: A. H. Boyajıan, 1884) Buğday, Korkut, The Routledge Introduction to Literary Ottoman, translated by Jerold Frakes (London, New York: Routledge, 2009) Hagopian, V.H. Ottoman Turkish Conversation Grammar (London, Heidelberg: Julius Gross, 1907)
|
|
Elyazısı Osmanlıca metinleri orijinal dilinde okumak öncelikle matbu metinleri okuyabilme ve temel dilbilgisi ile hatırı sayılır bir kelime haznesine sahip olmayı gerektirir. Sofistike ve karmaşık arşiv belgelerini okumaya geçmeden önce öğrencilerin bu temel seviyeyi edinmiş olması gerekir.
|
|