Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sosyoloji Lisans Programı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
(1) Öğrencilere modern fizik ve kimyadaki temel kavram ve teorileri öğretmek. (2) Doğa bilimlerinde okur yazarlık geliştirmek. (3) Küresel ısınma, enerji krizi, nükleer teknoloji gibi sosyal önemi olan konularla doğal bilimleri arasındaki bağ ile ilgili bilinç geliştirmek. (4) Öğrencilere doğa bilimleri metotlarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Dersimizin ana odağı çağdaş fizik ve kimya, ile bu bilimlerin toplumsal konulara etkisidir. Dersin ana amacı fizik ve kimyadaki önemli teori ve metotları matematik kullanmadan kavramsal bir şekilde sosyal bilim öğrencilerine sunarak onlarda doğa bilimleri okur yazarlığı geliştirmektir. Dersin birinci bölümünde Newton’un hareket yasaları, Evrensen Kütleçekim yasası, Elektromanyetik Teori, Termodinamik ve Optik gibi klasik fiziğin ana konuları işlenecektir. İkinci bölümde Einstein’ın görelilik kuramları ve Kuantum Mekaniği ile bu kuramların temel sonuçları işlenecektir. Dersimizi modern kimyanın temel kavramlarını ele alarak bitireceğiz
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğretim Üyesi Enis Doko
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Paul Hewit, Suzanne Lyons, et al., Conceptual Integrated Science, Pearson, 2013 (2nd edition) Art Hobson, Physics Concepts and Connections, Addison-Wesley, 2010 (5th edition)
|
|
Başarı Notu Katsayısı Başarı Durumu A+ 4,0 Başarılı A 4,0 Başarılı A- 3,7 Başarılı B+ 3,3 Başarılı B 3,0 Başarılı B- 2,7 Başarılı C+ 2,3 Başarılı C 2,0 Başarılı C- 1,7 Şartlı başarılı D+ 1,3 Şartlı başarılı D 1,0 Şartlı başarılı F 0,0 Başarısız IA 0,0 Devamsız başarısız
|
|
Paul Hewit, Suzanne Lyons, et al., Conceptual Integrated Science, Pearson, 2013 (2nd edition) Art Hobson, Physics Concepts and Connections, Addison-Wesley, 2010 (5th edition)
|
|
Mastering Physics
|
|
In class
|
|