Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1TUR 305Advanced Modern Turkish I1+4+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders uluslararası öğrencilere 20. yüzyıl başlarından günümüze kadar yazılmış (roman, öykü, şiir, makale, deneme ve akademik tezler gibi) Modern Türkçe metinlerini okuma ve anlama kapasitesini kazandırmayı ve öğrencilerin sofistike Türkçe okuma ve yazma becerilerine ulaşmalarını amaçlamaktadır. 
Dersin İçeriği Bu ders uluslararası öğrenciler için seçilmiş Modern Türkçe metinlerden oluşan farklı yazınsal türleri içerir. Okumalar modern Türk dili, edebiyatı, toplumu, kültürü alanlarından seçilmiş konuları kapsar; bu suretle öğrencilerin Tarih, Türkiye Çalışmaları ve benzeri alanlardaki araştırma çalışmalarına da destek olur. Ödevler düzenli günlük okumaları; Türkçe yazılacak kompozisyon ve denemeleri; sözcük dağarcığını geliştirecek alıştırmaları; gündelik ve teknik ifade ve deyimleri kapsar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( TUR 304 )
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Rümeysa Şişman
Uzman Melike Nur Çep
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar
Öğrencilerden dönem boyunca haftalık verilen metinler üzerine (birincil ve ikincil kaynaklar) değerlendirme yazısı yazmaları beklenmektedir. Bu 12 ödevden herhangi 5 tanesinin yapılması zorunludur. Ders sonunda, derste işlenen metinlerden biri üzerine bir önerme ve bu önermeyi destekleyen paragraflardan oluşan bir kompozisyon yazılacaktır. En az 1000 kelime ile yazılacak olan bu kompozisyon derslerin son günü teslim edilmelidir. Final ödevi olarak yazılacak kompozisyonun önermesini ve iskeletini içeren bir betimleyici taslak hazırlanmalı ve belirtilen tarihte teslim edilmelidir. Kompozisyonun planını içeren bu taslak en az 1, en fazla 2 sayfa olmalıdır.
Bu derste 5 adet haftalık ödev ve bir final ödevi teslim edilmelidir.
Sınav yapılmayacaktır.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 5 % 30
Devam 1 % 20
Uygulama 1 % 10
Proje 1 % 40
Toplam :
8
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Proje 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 92

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci akademik ve edebi çeşitli yazınsal türleri okuma ve bu metinler üzerinden eleştirel düşünebilme becerisine sahip olur.
2 Öğrenci okuduğu metinler üzerinden iyi yapılandırılmış önermeler ortaya koyup bu önermeleri ikna edici bir biçimde destekleyen akademik yazılar üretebilir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kurmaca Metinler * Kurmaca metinleri çözümlemede kullanılan kavramlar * Serbest Odaksız Yazma Reşat Nuri Güntekin "Kirazlar"
2 Bir Yazınsal Tür Olarak Hikâye 1 * Odaklı Yazma * Konu - Önerme Çalışmaları Refik Halit Karay "Eskici"
3 Bir Yazınsal Tür Olarak Hikâye 2 * Paragraf Yazımı Sabahattin Ali "Apartman"
4 Roman ve Roman Türleri * Önerme Çalışmaları (kısa filmlerle devam)  * Makale Yazımı 1 Berna Moran, “Türk Romanı ve Batılılaşma Sorunsalı”, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, s. 9-20 
5 Deneme / Fıkra / Köşe Yazısı * Deneme Çalışması * Makale Yazımı 2 Ahmet Haşim “Müslüman Saati”
6 Biyografi / Otobiyografi * Otobiyografi Yazımı * Özet Çıkarma Gökhan Tok “Dünyaca Tanınmış Tarihçimiz Halil İnacık” Nazım Hikmet “Otobiyografi”
7 Gezi Yazısı * Betimleyici Yazma - Gezi Yazısı Ahmet Hamdi Tanpınar, “Ankara”, Beş Şehir s.13-27
8 Röportaj Röportaj Denemesi İhsan Fazlıoğlu, “Fuat Sezginle Bilim Tarihi Üzerine” “Hep Gördüklerimiz Hiç Bilmediklerimiz”
9 Değerlendirme Yazısı 1 * Hikaye Değerlendirmesi Ömer Seyfettin “Gizli Mabed”
10 Değerlendirme Yazısı 2 * Hikâye Değerlendirmesi Oğuz Atay “Demiryolu Hikayecileri”
11 Değerlendirme Yazısı 3 * Makale değerlendirmesi Nüket Esen, “Bir Osmanlı Kadın Yazarın Doğuşu”, Modern Türk Edebiyatı Üzerine Okumalar, s.87-97
12 Değerlendirme Yazısı 4 * Hikâye Degˆerlendirmesi Haldun Taner, “S¸is¸haneye Yagˆmur Yagˆıyordu” Bilge Karasu “Odalardan Biri”
13 Önermelerin Sunulması ve Tartışılması
14 Do¨nem Degˆerlendirmesi ve Final O¨devlerinin Teslimi

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1
Ö2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210527&lang=tr