Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sosyoloji Lisans Programı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Müslüman dünyasında toplum üzerine metodolojik ve kavramsal tartışmaları anlar ve bunları toplumsal durumlara İslami bakış açılarını anlamak için kullanır. 2. İslam dünyasında toplumla ilgili ortaya çıkan temel teorik sorunları açıklar. 3. Müslüman dünyasının en az üç önemli tarihi şahsiyetinin görüşlerini tartışabilir. 4. İslam düşüncesindeki ana eğilimlerin ve tartışmaların gelişiminin eleştirel bir açıklamasını gösterebilir. 5. Müslüman sosyal düşüncesindeki temel temalar ve tartışmalar hakkında analitik bir anlayış sergiler. 6. Müslüman dünyasındaki başlıca sosyal ve politik eğilimleri özetler ve eleştirir.
|
Dersin İçeriği
|
On dokuzuncu yüzyıldan günümüze kadar olan Müslüman dünyasındaki çeşitliliği kapsayan bu dersin temel amacı, öğrencileri - Müslüman entelektüeller arasında - bazılarının diğerlerinden daha fazla sistematize edilmiş düşünme çeşitliliği hakkında eleştirel olarak bilgilendirmektir. Bu kamusal entelektüellerin yaşadığı dünya neydi ve genel olarak dünyayı ve kendi dünyalarını ve özel olarak bu dünyadaki rollerini nasıl gördüler? Düşünme sosyal olanı nasıl etkiler ve sosyal düşünme işini nasıl etkiler? Örneğin, Jamaluddin Afghani, Mohammad Iqbal, Zainab Al-Ghazali ve Malcolm X gibi birbirinden farklı bu entelektüeller arasındaki yakınlaşma ve ayrılık noktaları nelerdir? Bu kursun zamansal aralığını belirtmek için kullanılan genel terim olan modernite ne ölçüde yararlıdır? Felsefe Antropolojisi ve Düşünce Tarihi yaklaşımlarından haberdar olan bu disiplinlerarası ders, öğrencileri, düşüncelerin yanı sıra düşünülmemiş veya eksik düşünceleri analiz etmek için kavramsal kelime dağarcığı ve metodolojik araçlarla donatacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Prof.Dr. Irfan Ahmad https://akademik.ihu.edu.tr/en/irfan-ahmad irfan.ahmad@ihu.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Prof.Dr. IRFAN AHMAD
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
The Oxford Encyclopaedia of the Islamic World (6-Vols) edited by John L. Esposito The Cambridge History of Islam, Volume 2A, Edited by P. M. Holt, Ann K. S. Lambton and Bernard Lewis Encyclopedia of Women & Islamic Cultures (published by Brill, The Netherlands) Encyclopedia of Islam (published by Brill, The Netherlands) The Oxford Dictionary of Islam edited by John L. Esposito (2003) A History of Islamic Societies by Ira M. Lapidus (2002, second edition) The Blackwell Companion to Contemporary Islamic Thought (2006; Wiley-Blackwell).
|
|
Derse Katılım, Akademik Dürüstlük, İntihal ve İş birliği
Derse katılım zorunludur. Öğrenciler sınıfa dört haftadan fazla gelmedikleri takdirde başarısız sayılırlar. Devamsızlık için herhangi bir mazeret kabul edilmemektedir
Akademik dürüstlük önemlidir. Öğrencilere sadece araştırmalarını kağıda dökerken Akademik Yazım Merkezi (Writing Center) veya diğer uzmanlardan yardım almalarına (İngilizce yazma becerilerini geliştirmeleri konusunda) izin verilir. Öğrenciler araştırma makalelerini kendi düşünce ve sözleriyle yazmalıdırlar. Başka kaynaklardan alınan fikir veya pasajlar uygun yerlerde tırnak işaretleri, dipnotlar veya atıflar gibi uygun referanslarla belirtilmelidir. Öğrenciler bu tür eylemlerin sonuçlarının sorumluluğunu almalı ve intihalin büyük bir akademik suç olduğunu bilmelidirler. İntihal yapan öğrenciler 0 alacak ve bu dersten geçemeyecektir.
Geç Teslim ve Özel Durumlar Öğrencilerden ödevlerini teslim tarihlerine göre zamanında teslim etmeleri beklenir. Teslim tarihleriyle ilgili ek süre verilip verilmeyeceğinin bir garantisi yoktur.
Öğretim üyesinin derse gelememesi nedeniyle (konferanslar, toplantılar, sağlık problemleri vb.) işlenemeyen ders için ek ders yapılacaktır ve sınıftaki öğrencilere danışılarak belirlenecek (gün ve saat) olan bu derse katılmaları beklenmektedir.
|
|