Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ANTH 209Cultures of the Middle East3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste, “Ortadoğu” olarak bilinen bölge, ders içindeki tartışmaların merkezinde yer alacaktır.
Dersin İçeriği Stereotiplerden, ulus ve ulus-devletin çıkış ve yükselişine ve sömürgeciliğin oluşumundan kentsel hayata, ölüm ve tıbbi antropoloji kavramlarına kadar çeşitli temalar, bölge toplumları yakından incelenerek, antropolojik bir perspektifle ele alınacaktır. Bu ders, daha büyük resimle ilgilenen makro yaklaşımlara odaklanmak yerine, günlük yaşamı çevreleyen politik, sosyal ve kültürel bağlamlar hakkında ipuçları veren detayları fark etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca, klişeleşmiş Avrupa-merkezci yaklaşım çeşitli yönlerden eleştirilecek ve alternatif teorik perspektifler karşılaştırmalı bir usulle ve derinlemesine tartışılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof. Ramazan Aras
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Alsultany, Evelyn. “Challenging the Terrorist Stereotype” in Arabs and Muslims in the Media: Race and Representation after 9/11. (New York: New York University Press, 2012), pp. 18-38.
Andrew Gardner, City of Strangers: Gulf Migration and the Indian Community in Bahrain (Cornell University Press 2010), Chapter 1
Charles Hirschkind, “Cultures of Death: Media, Religion, Bioethics,” Social Text, 25-3, 2008, p. 39-58.
Esra Özyürek, “Miniaturizing Atatürk: Privatization of state imagery and ideology in Turkey” American Ethnologist 31, 3 (2004): 374-391
Janet Abu-Lughod, “The Islamic City – Historic Myth, Islamic Essence and Contemporary Relevance,” International Journal of Middle Eastern Studies 19(2) (1987): 155-176
Lara Deeb and Jessica Winegar, “Anthropologies of Arab-Majority Societies,” Annual Review of Anthropology Vol. 41 (2012): 537-558.
Lara Deeb and Mona Harb, “Culture as History and Landscape: Hizballah’s Efforts to Shape an Islamic Milieu in Lebanon,” The Arab Studies Journal, 19-1, 2011, p. 10-41.
Sherine Hamdy, Our Bodies Belong to God: Organ Transplants, Islam, and the Struggle for Human Dignity in Egypt (University of California Press 2012), Introduction, pp. 1-19.
Storm, Lise. 2008. “Ethno-national minorities in the Middle East: Berbers, Kurds, and Palestinians,” in A Companion to the History of the Middle East. Choueiri, Y. (ed). pp. 462-485
Talal Asad, “The Limits of Religious Criticism in the Middle East: Notes on Islamic Public Argument,” in Talal Asad, Genealogies of Religion: Discipline and Reasons of Power in Christianity and Islam (Johns Hopkins University Press 1993), p. 200-236.
Talal Asad, “Two European Images of Non-European Rule,” in Talal Asad, Anthropology and the Colonial Encounter (Humanities Press 1973), pp. 103-120.
Zareena Grewal, “Muslim Reformers and the American Media” in Islam is a Foreign Country: American Muslims and Global Crisis of Authority (New York University Press, 2014), pp. 292-345
Devamlılık-Derse Katılım:


Derse katılım zorunludur. Öğrenciler sınıfa dört haftadan fazla gelmedikleri takdirde başarısız sayılırlar. Devamsızlık için herhangi bir mazeret kabul edilmemektedir. Öğrencilerin izin verilen devamsızlık sınırları içerisinde yaptıkları haftalık her devamsızlık için katılım yüzdesinden 2 puan düşülecektir. Öğrenciler sınavlarının yeniden notlandırılmasını isteyebilirler.

Dersteki hal ve hareket:

Ders boyunca yemek yemek, yanındaki arkadaşla konuşmak ve uyumak yasaktır. Uyarılmasına rağmen bu fiilleri işlemeye devam eden öğrenciler sınıftan çıkarılırlar.


Derste Elektronik Cihazların Kullanımı:


Ders sırasında öğrencilerin dizüstü bilgisayarları sadece not almak için kullanmak şartıyla izin verilir. Tüm internet bağlantıları ve diğer görsel-işitsel bileşenler kapatılmalıdır. Sınıfta diğer elektronik cihazlara ve cep telefonlarına izin verilmez. Ders sırasında, telefonlar tamamen kapatılmalıdır.


Öğrencilerin sınıfta kayıt cihazı kullanmalarına izin verilmemektedir.


Geç Teslim ve Telafi Ödevi / Sınav Politikası


Öğrencilerden ödevlerini teslim tarihlerine göre zamanında teslim etmeleri beklenir. Teslim tarihleriyle ilgili ek süre verilip verilmeyeceğinin bir garantisi yoktur.
Öğrenciler dönem notlandırma takvimini (arasınav ve final sınavı için son not verme tarihleri) dikkate alarak notlarının yeniden değerlendirilmesini isteyebilirler.


Akademik Dürüstlük, İşbirliği, Etik ve İntihal:


Öğrencilere ödevlerini Akademik Yazım Merkezi veya diğer uzmanlardan yardım alarak (İngilizce yazma becerilerini geliştirmeleri konusunda) yapmalarına izin verilir. Öğrenciler ödevlerini ve araştırma makalelerini kendi düşünce ve ifadeleriyle yazmalıdırlar. Başka kaynaklardan alınan fikir veya pasajlar uygun yerlerde tırnak işaretleri, dipnotlar veya atıflar gibi uygun referanslarla belirtilmelidir. Öğrenciler bu tür eylemlerin sonuçlarının sorumluluğunu almalı ve intihalin büyük bir akademik suç olduğunu bilmelidirler.


Özel Durumlar:


Öğretim üyesinin derse gelememesi nedeniyle (konferanslar, toplantılar, sağlık problemleri vb.) işlenemeyen ders için ek ders yapılacaktır ve sınıftaki öğrencilere danışılarak gün ve saati belirlenecek bu derse katılmaları beklenmektedir.

Öğrencilere Öneriler:

Öğrencilere soruları için ofis saatleri içerisinde veya randevu alarak kampüsteki ofisime gelmeleri önerilir.
Learning Resources: Alsultany, Evelyn. “Challenging the Terrorist Stereotype” in Arabs and Muslims in the Media: Race and Representation after 9/11. (New York: New York University Press, 2012), pp. 18-38. Andrew Gardner, City of Strangers: Gulf Migration and the Indian Community in Bahrain (Cornell University Press 2010), Chapter 1 Charles Hirschkind, “Cultures of Death: Media, Religion, Bioethics,” Social Text, 25-3, 2008, p. 39-58. Esra Özyürek, “Miniaturizing Atatürk: Privatization of state

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 3 % 30
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 4 6 24
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 146

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Orta Doğu ile ilgili ana temaları analiz edebilirler.
2 Antropolojik bakış açısını sosyal olguların incelemesine dahil edebilirler.
3 Elit olmayan insanların hayatlarındaki önemli ayrıntılara dikkat gösterebilirler.
4 Klişe yaklaşım türlerini sorgular ve eleştirel bir tarzda ele alabilirler.
5 Ortadoğu'nun homojen bir kategori olmadığını bilirler ve içindeki farklı toplumları birbirinden ayırabilirler.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Orta Doğu Antropolojisinde Temel Konular Lara Deeb and Jessica Winegar, “Anthropologies of Arab-Majority Societies,” Annual Review of Anthropology Vol. 41 (2012): 537-558.
2 Stereotipler Alsultany, Evelyn. “Challenging the Terrorist Stereotype” in Arabs and Muslims in the Media: Race and Representation after 9/11. (New York: New York University Press, 2012), pp. 18-38.
3 ‘Memleket’ Storm, Lise. 2008. “Ethno-national minorities in the Middle East: Berbers, Kurds, and Palestinians,” in A Companion to the History of the Middle East. Choueiri, Y. (ed). pp. 462-485
4 Ulus ve Devlet Esra Özyürek, “Miniaturizing Atatürk: Privatization of state imagery and ideology in Turkey” American Ethnologist 31, 3 (2004): 374-391
5 Şehirler ve Kent Hayatı Janet Abu-Lughod, “The Islamic City – Historic Myth, Islamic Essence and Contemporary Relevance,” International Journal of Middle Eastern Studies 19(2) (1987): 155-176
6 Sömürgecilik ve İslam Antropolojisi Talal Asad, “Two European Images of Non-European Rule,” in Talal Asad, Anthropology and the Colonial Encounter (Humanities Press 1973), pp. 103-120.
7 Ara sınav
8 Amerika’da İslam Zareena Grewal, “Muslim Reformers and the American Media” in Islam is a Foreign Country: American Muslims and Global Crisis of Authority (New York University Press, 2014), pp. 292-345
9 Din Etnografisi Lara Deeb and Mona Harb, “Culture as History and Landscape: Hizballah’s Efforts to Shape an Islamic Milieu in Lebanon,” The Arab Studies Journal, 19-1, 2011, p. 10-41.
10 Dini Uyanış ve Siyaset Talal Asad, “The Limits of Religious Criticism in the Middle East: Notes on Islamic Public Argument,” in Talal Asad, Genealogies of Religion: Discipline and Reasons of Power in Christianity and Islam (Johns Hopkins University Press 1993), p. 200-236.
11 Dini Uyanış ve Tıbbi Antropoloji Sherine Hamdy, Our Bodies Belong to God: Organ Transplants, Islam, and the Struggle for Human Dignity in Egypt (University of California Press 2012), Introduction, pp. 1-19.
12 ‘Ölüm’ Charles Hirschkind, “Cultures of Death: Media, Religion, Bioethics,” Social Text, 25-3, 2008, p. 39-58.
13 Emek etnografisi Andrew Gardner, City of Strangers: Gulf Migration and the Indian Community in Bahrain (Cornell University Press 2010), Chapter 1
14 Dersin genel değerlendirmesi

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 4 5 4 3 4 4 4 3 3 3
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210495&lang=tr