Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sosyoloji Lisans Programı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, “Ortadoğu” olarak bilinen bölge, ders içindeki tartışmaların merkezinde yer alacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Stereotiplerden, ulus ve ulus-devletin çıkış ve yükselişine ve sömürgeciliğin oluşumundan kentsel hayata, ölüm ve tıbbi antropoloji kavramlarına kadar çeşitli temalar, bölge toplumları yakından incelenerek, antropolojik bir perspektifle ele alınacaktır. Bu ders, daha büyük resimle ilgilenen makro yaklaşımlara odaklanmak yerine, günlük yaşamı çevreleyen politik, sosyal ve kültürel bağlamlar hakkında ipuçları veren detayları fark etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca, klişeleşmiş Avrupa-merkezci yaklaşım çeşitli yönlerden eleştirilecek ve alternatif teorik perspektifler karşılaştırmalı bir usulle ve derinlemesine tartışılacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Prof. Ramazan Aras
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Alsultany, Evelyn. “Challenging the Terrorist Stereotype” in Arabs and Muslims in the Media: Race and Representation after 9/11. (New York: New York University Press, 2012), pp. 18-38. Andrew Gardner, City of Strangers: Gulf Migration and the Indian Community in Bahrain (Cornell University Press 2010), Chapter 1 Charles Hirschkind, “Cultures of Death: Media, Religion, Bioethics,” Social Text, 25-3, 2008, p. 39-58. Esra Özyürek, “Miniaturizing Atatürk: Privatization of state imagery and ideology in Turkey” American Ethnologist 31, 3 (2004): 374-391 Janet Abu-Lughod, “The Islamic City – Historic Myth, Islamic Essence and Contemporary Relevance,” International Journal of Middle Eastern Studies 19(2) (1987): 155-176 Lara Deeb and Jessica Winegar, “Anthropologies of Arab-Majority Societies,” Annual Review of Anthropology Vol. 41 (2012): 537-558. Lara Deeb and Mona Harb, “Culture as History and Landscape: Hizballah’s Efforts to Shape an Islamic Milieu in Lebanon,” The Arab Studies Journal, 19-1, 2011, p. 10-41. Sherine Hamdy, Our Bodies Belong to God: Organ Transplants, Islam, and the Struggle for Human Dignity in Egypt (University of California Press 2012), Introduction, pp. 1-19. Storm, Lise. 2008. “Ethno-national minorities in the Middle East: Berbers, Kurds, and Palestinians,” in A Companion to the History of the Middle East. Choueiri, Y. (ed). pp. 462-485 Talal Asad, “The Limits of Religious Criticism in the Middle East: Notes on Islamic Public Argument,” in Talal Asad, Genealogies of Religion: Discipline and Reasons of Power in Christianity and Islam (Johns Hopkins University Press 1993), p. 200-236. Talal Asad, “Two European Images of Non-European Rule,” in Talal Asad, Anthropology and the Colonial Encounter (Humanities Press 1973), pp. 103-120. Zareena Grewal, “Muslim Reformers and the American Media” in Islam is a Foreign Country: American Muslims and Global Crisis of Authority (New York University Press, 2014), pp. 292-345
|
|
Devamlılık-Derse Katılım:
Derse katılım zorunludur. Öğrenciler sınıfa dört haftadan fazla gelmedikleri takdirde başarısız sayılırlar. Devamsızlık için herhangi bir mazeret kabul edilmemektedir. Öğrencilerin izin verilen devamsızlık sınırları içerisinde yaptıkları haftalık her devamsızlık için katılım yüzdesinden 2 puan düşülecektir. Öğrenciler sınavlarının yeniden notlandırılmasını isteyebilirler.
Dersteki hal ve hareket:
Ders boyunca yemek yemek, yanındaki arkadaşla konuşmak ve uyumak yasaktır. Uyarılmasına rağmen bu fiilleri işlemeye devam eden öğrenciler sınıftan çıkarılırlar.
Derste Elektronik Cihazların Kullanımı:
Ders sırasında öğrencilerin dizüstü bilgisayarları sadece not almak için kullanmak şartıyla izin verilir. Tüm internet bağlantıları ve diğer görsel-işitsel bileşenler kapatılmalıdır. Sınıfta diğer elektronik cihazlara ve cep telefonlarına izin verilmez. Ders sırasında, telefonlar tamamen kapatılmalıdır.
Öğrencilerin sınıfta kayıt cihazı kullanmalarına izin verilmemektedir.
Geç Teslim ve Telafi Ödevi / Sınav Politikası
Öğrencilerden ödevlerini teslim tarihlerine göre zamanında teslim etmeleri beklenir. Teslim tarihleriyle ilgili ek süre verilip verilmeyeceğinin bir garantisi yoktur. Öğrenciler dönem notlandırma takvimini (arasınav ve final sınavı için son not verme tarihleri) dikkate alarak notlarının yeniden değerlendirilmesini isteyebilirler.
Akademik Dürüstlük, İşbirliği, Etik ve İntihal:
Öğrencilere ödevlerini Akademik Yazım Merkezi veya diğer uzmanlardan yardım alarak (İngilizce yazma becerilerini geliştirmeleri konusunda) yapmalarına izin verilir. Öğrenciler ödevlerini ve araştırma makalelerini kendi düşünce ve ifadeleriyle yazmalıdırlar. Başka kaynaklardan alınan fikir veya pasajlar uygun yerlerde tırnak işaretleri, dipnotlar veya atıflar gibi uygun referanslarla belirtilmelidir. Öğrenciler bu tür eylemlerin sonuçlarının sorumluluğunu almalı ve intihalin büyük bir akademik suç olduğunu bilmelidirler.
Özel Durumlar:
Öğretim üyesinin derse gelememesi nedeniyle (konferanslar, toplantılar, sağlık problemleri vb.) işlenemeyen ders için ek ders yapılacaktır ve sınıftaki öğrencilere danışılarak gün ve saati belirlenecek bu derse katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilere Öneriler:
Öğrencilere soruları için ofis saatleri içerisinde veya randevu alarak kampüsteki ofisime gelmeleri önerilir.
|
|
Learning Resources: Alsultany, Evelyn. “Challenging the Terrorist Stereotype” in Arabs and Muslims in the Media: Race and Representation after 9/11. (New York: New York University Press, 2012), pp. 18-38. Andrew Gardner, City of Strangers: Gulf Migration and the Indian Community in Bahrain (Cornell University Press 2010), Chapter 1 Charles Hirschkind, “Cultures of Death: Media, Religion, Bioethics,” Social Text, 25-3, 2008, p. 39-58. Esra Özyürek, “Miniaturizing Atatürk: Privatization of state
|
|