Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8SOC 410Urban Studies3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders modern ve post-modern şehirle ilgilidir ve Türkiye bağlamı ve İstanbul'a vurgu yaparak çağdaş şehirlerin ve metropol alanların eleştirel analizine odaklanır.
Dersin İçeriği Bu ders, şehir çalışmaları ile ilgili geniş bir konu yelpazesine giriş sağlar. Kentleşme, sanayileşme, ayrımcılık, toplumsal cinsiyet, politik ekonomi, gayri resmi/resmi konut, nüfus yapısı ve değişim, göç, miras, koruma, kentsel yenileme ve soylulaştırma konularını ele alır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Eda Yücesoy
Dersi Verenler Doç. Eda Yücesoy
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sosyal, Levent; Göktürk, Deniz and Türeli, İpek (2010) Orienting Istanbul: Cultural Capital of Europe? Routledge.
LSE Cities Programme, 2009. UrbanAge İstanbul Conference Newspaper, http://lsecities.net/publications/conference-newspapers/istanbul-city-of-intersections/
Kasinitz, Philip. (1995) Metropolis: Center and symbol of our times, McMillan, London.
Eckhardt, Frank and Kathrin Wildner (2008) Public Istanbul, Transcriptverlag, Berlin.
Bridge, Gary and Watson, Sophie (2010) The Blackwell City reader (2nd edition), Wiley Blackwell, Oxford
Katılım/Katılmama Politikası:
Bu derse katılım zorunludur. Devamsızlığı dört haftadan fazla olan öğrenciler dersten başarısız olurlar. Öğrenciler okumaları yapmış olarak sınıfa gelmelidir. Öğrencilerden sınıf tartışmalarına katılmaları ve fikirlerini paylaşmaları beklenir.
Öğretim üyesi olmaması nedeniyle yapılmayan derslerin (konferans, toplantı, sağlık sorunları vb.) telafisi yapılacak ve öğrencilerin derste öğrenci danışmanlığında belirlenecek (gün-saat) bu derslere katılmaları beklenmektedir. .

Geç Teslimat / Tazminat Politikası:
Adil olmak gerekirse, ödevlerini zamanında teslim edenlere, geç kaldıkları her tam gün için (Cumartesi ve Pazar dahil) %10 oranında gecikme cezası uygulanacaktır.

Yeniden Değerlendirme / İtiraz Politikası:

Cep Telefonu ve Bilgisayarın Sınıfta Kullanımı:
Öğrencilerin cep telefonuyla özel konuşmalar yapması dikkat dağıtıyor; dizüstü bilgisayarlar ve cep telefonları da dahil olmak üzere elektronik cihazlarla kulaklıklarını kullanın, gazeteyi veya kısa mesajı okuyun. Çantalarınızda dizüstü bilgisayarlar, cep telefonları, avuç içi pilotları ve müzik dinleme cihazları (iPod'lar vb.) bırakılmalıdır. Derse gelmeden önce cep telefonlarınızı ve iletişim cihazlarınızı kapatın (buna dizüstü bilgisayarlar da dahildir - bilgisayarınızda internet bağlantısı olmasa bile). Cep telefonunuzu sadece acil durumlarda kullanabilirsiniz.
Ders Kayıt Politikası:

Akademik Dürüstlük, İşbirliği ve İntihal Konusu:
İntihal veya herhangi bir türde hile hoş görülmeyecektir ve kursta başarısız olmanıza neden olacaktır. Kurstan başarısız olmanın yanı sıra, olayı bildireceğim için başka disiplin cezaları da olabilir. Hile ciddi bir suçtur ve hoş görülmeyecektir. Kopya biçimleri arasında, bunlarla sınırlı olmamak üzere, başka bir ders için yazılmış bir ödevi teslim etmek, başka bir öğrencinin ödevinizi yazmasını sağlamak, başka bir öğrencinin ödevini kopyalamak ve intihal yer alır. İntihal birçok biçimde gelir. Öğrenciler tarafından kullanılan en yaygın intihal biçimi, fikirlerini ve/veya sözlerini kullandığınız makalenin gövdesinde doğru şekilde alıntı yapmamaktır. Kullandığınız fikirler veya kelimeler başka birinin çalışmasından alınmışsa, o kişiye/kişilere makalenizin gövdesinde atıfta bulunarak ve bir referans sayfasında listeleyerek kredi vermelisiniz. İntihalin ne olduğu hakkında herhangi bir sorunuz varsa, benimle konuşmanız çok önemlidir.

Bir sınavı veya bir projeyi tamamlarken intihal veya diğer akademik sahtekarlık biçimlerinde bulunan öğrenciler 'F' alırlar. Bu, ihlalin nasıl işlendiğine bağlı olarak asgari miktardır. Üniversite politikasına uygun olarak başka cezalar da beklenecektir.

Özel Gereksinimler ve Uyarlamalar: Lütfen durumunuzu ve özel gereksinimlerinizi önceden kurs eğitmenine veya yardımcısına bildirin. (Psikolojik ihtiyaçlar, işitme, görme veya okuma bozukluğu, fiziksel engel vb.)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Kısa Sınav 1 % 15
Ödev 3 % 30
Devam 14 % 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
19
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 3 8 24
Sunum/Seminer Hazırlama 2 6 12
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 140

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 kentsel mekanın oluşumu ile çeşitli kentsel süreçler arasındaki günlük yaşam ve sosyal ilişkiler arasındaki ilişkiyi anlamak,
2 kentsel çalışmalar alanındaki güncel temel sorunları belirlemek
3 kentsel mekanla ilgili konuları çeşitli teorik perspektiflerden araştırmak
4 teorik tartışmalara hakim olarak sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurmak

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş: neden Şehir Çalışmaları
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4
Ö1 4 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4
Ö2 4 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4
Ö3 4 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4
Ö4 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210492&lang=tr