Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4SOC 206Feminist Thought3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı
Bu ders, epistemolojik, metodolojik ve ontolojik argümanlarıyla feminizmin felsefi, politik ve sosyal inşa sürecini kapsamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik öncülleriyle feminizmi felsefi ve politik bir düşünce olarak şekillendirmeye katkıda bulunan bazı tarihsel ve çağdaş teorik tartışmalara bir giriş niteliğindedir. Bu yaklaşımda, daha kavramsallaştırılmadan önce de "feminizm" in temeli olarak konulan tarihsel meseleleri, argümanları ve hareketleri tartışacaktır. Aynı zamanda feminizm dalgalarına ve feminizmin evrenselleştirilmesinin eleştirilerine de odaklanacak. Bu bağlamda disiplinler arası bir yaklaşımla, bu ders feminist teori ile politik pratik arasındaki ilişkiyi araştıracaktır. Bu keşif, yerel ve küresel cinsiyet / cinsiyet tartışması, ırk, beden, adalet, sömürgecilik, milliyetçilik ve faillik üzerine katmanlı ve karşılaştırmalı bir bakış açısına dayalı olarak incelenmesini ve analizini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi Nursem Keskin Aksay
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar
Derse Devam:
Bu derse devam zorunludur. Derse katılım başarınız için çok önemlidir. Üniversite Lisans yönetmeliğine göre derslerin %80’ine katılımınız zorunludur. Üç dersten fazla devamsızlık yapan öğrenciler bu dersten başarısız sayılır ve daha az devamsızlığı olan öğrenciler, devamsızlık yüzdesine göre katılmadıkları haftalar boyunca 2 puan kaybeder. Tıbbi bir raporda kanıtlanmış sağlık sorunları dışında, devamsızlık için kabul edilmiş bir mazeret yoktur.
Öğrencilerin, verilen hafta için tüm okumaları yaparak sınıfa gelmeleri ve aktif olarak sınıf tartışmalarına katılmaları ve fikirlerini diğer öğrencilerle olan bir ilişki içinde paylaşmaları beklenir ve teşvik edilir. Bu dersin başarısı, öğrencilerin tüm gerekli okumaları tamamlamaları, her bir sınıf toplantısında tam olarak hazır olmaları ve kurs temalarıyla yaratıcı bir şekilde ilgilenmeleri konusundaki taahhütlerine dayanır.
Geç/ Telafi Politikası ve Tekrar Değerlendirme:
Bir dersi kaçırmanız durumunda, lütfen kaçırdıklarınızı telafi etmek için bir plan yapın (sınıf arkadaşınızdan not alın, sınıf dışında bir film izleyin, vb.). Öğrencilerin ödevlerini sunmaları ve sınavlara zamanında katılmaları beklenir. Sınavlar için son tarih, teslim tarihleri ve telafiler için uzatma garantisi yoktur.
Öğretim elemanının (konferanslar, toplantılar, sağlık sorunları vb.) bulunmaması nedeniyle yapılmayan dersler için telafi yapılacaktır ve öğrencilerden belirlenecek) derslere katılmaları beklenmektedir.
Öğrenciler ödevlerini dönem not çizelgesine göre tekrar derecelendirmelerini isteyebilirler (vize / final sınav notu teslim tarihleri).
Çalışmasını sınıfta sunmak ve ödevleri zamanında teslim etmek öğrencinin temel sorumluluğudur! Sunum yapmak için seçildiyseniz ve orada değilseniz, sunum için bir sıfır alacaksınız. Geç bildiri gönderimleri takvim günü başına% 2 gecikmeli olarak cezalandırılacaktır.
Cep Telefonu ve Bilgisayar Kullanımı:
Ders süresince öğrencilerin dizüstü bilgisayarlarını sadece not almak ve dersleri takip etmek için kullanmalarına izin verilmektedir. Dersin içeriği için kullanılmıyorsa, tüm internet bağlantıları ve diğer görsel-işitsel bileşenler kapatılmalıdır. Sınıfta diğer elektronik cihazlara ve cep telefonlarına izin verilmez. Dersler sırasında cep telefonları tamamen kapatılmalı veya sessiz (titreşim değil) moduna ayarlanmalıdır. Online derslerde internet bağlantısı ve ders içeriği ile ilgili dijital materyallerin kullanım izni dışında diğer kurallar geçerliliğini korur.
Dersin Kayda Alınması
Öğrencilerin sınıfta kayıt araçlarını kullanmasına izin verilmemektedir.
Akademik dürüstlük, işbirliği ve intihal:
Akademik bütünlük bu dersin önemli bir parçasıdır. Öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmek için yazı merkezi ile işbirliği yapmaları şiddetle tavsiye edilir. Öğrenciler dipnot formatında ya da “yazar, yıl” formatında ve atıf tarzı (ASA, Chicago, Harvard vb.) referans verme yoluna karar vermeli ve her ödevde uygulamalıdır.Bu ders bir yazma dersi olmamasına rağmen, iyi yazılmış bir kağıt hazırlamak puanlamada önemli olacaktır. Her ödevin notunun% 20'si, doğru yazım ve dilbilgisi ve fikirlerin düzenlenmesi gibi yazma tekniği ile ilgili olacaktır.
Makaleler öğrencilerin kendi düşünceleri ve sözleri ile hazırlanmalıdır. Başka bir kaynaktan alınan fikirler veya bölümler (başka bir ders için kendi makalesi olsa bile), uygun olan yerlerde tırnak işaretleri kullanılarak ve dipnotlar veya alıntılar gibi uygun referanslarla belirtilmelidir. Öğrenciler intihal girişiminin önemli bir akademik suç olduğunu bilmelidir.
İntihal, kitaplardan veya dergilerden kopyalamayı, diğer öğrencilerin çalışmalarını ve başka bir ders veya yayın için yazdığınız çalışmaları çoğaltmayı, internetten onay almadan materyali kopyalamayı veya indirmeyi içerir. İntihal eden ve akademik sahtekarlık gösteren öğrenciler bu derste 0 puan alır ve başarısız olurlar ya da disiplin cezası alırlar (bu, öğrencinin üniversiteden Disiplin Kurulu kararı ile işten çıkarılmasına neden olabilir).
1. Attendance and Participation: 20% 2. Two Response/Analysis Papers: 30 % 3. Research Project Presentation: 20 %
Take Home Final Exam: 30 %

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %70
Eğitim Bilimleri %20
Fen Bilimleri %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 2 % 20
Devam 1 % 20
Proje 2 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 30
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 2 12 24
Sunum/Seminer Hazırlama 1 24 24
Proje 1 48 48
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 48 48
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 200

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ana çerçeveyi, ana akım ve alternatif kaynaklardan çeşitli feminist perspektiflerdeki tartışmaları açıklar ve değerlendirir
2 "Feminizm" kavramsallaştırmasını besleyen siyasi, ideolojik ve sosyal bağlamı anlar
3 Farklı uygarlıkların bağlamlarına dayalı olarak feminizmi yerel ve küresel bakış açılarından anlamanın rolünü ifade eder
4 Karşılaştırmalı ve katmanlı bir anlayışla feminist düşüncenin heterojen, çeşitli ve tartışmalı anlayışını araştırır
5 Feminizmin argümanları üzerine kendi eleştirel duruşlarını inşa ettiler ve ilgili argümanları kendi araştırmalarına entegre etmek için analitik kategoriler bulurlar

 
Ders Konuları
Veri yok

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 4 3 5 5 4 3 4 3 4 4 2 2 3
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210470&lang=tr