Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sosyoloji Lisans Programı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu ders küresel ve Türkiye örnek olay incelemelerine odaklanarak göç ve mültecilere sosyolojik bir bakış açısı sunacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Uluslararası göçün tüm biçimleri ele alınırken, mültecilere ve sığınmacılara ağırlık verilecek. Ders üç modüle ayrılacaktır: İlk modülde (2,3,4,5. Haftalar), göç ve sosyal kimlikler arasındaki etkileşimleri öğreneceğiz. Dersin ikinci bölümünde (6,7,8,9. Haftalar) dünya genelinde göç ve mültecilerle ilgili vaka çalışmalarına odaklanılacak ve göçe verilen farklı sosyal ve kurumsal tepkilerin karşılaştırılmasına olanak sağlanacaktır. Dersin son kısmı (10,11,12,13. Haftalar) modern Türkiye tarihinin, uluslararası göç ve mültecilere ilişkin politikaların, anlatıların ve söylemlerin yakından değerlendirilmesine ayrılacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Okumalar, tartışmalar
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör.Dr. Tesnim Khriji
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğretim Üyesi TESNIM KHRIJI
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
kütüphane ve yazma merkezi
|
|
Akademik Dürüstlük, Devam ve Son Tarih Politikası İntihal: Akademik dürüstlüğe öncelik verilir ve akademik yazı için AI (Yapay Zeka) kullanımı da dahil olmak üzere her türlü intihal kesinlikle yasaktır. Öğrencilerin, dersler sırasında bahsedilen bilgiler de dahil olmak üzere, orijinal olarak kendilerine ait olmayan herhangi bir düşünce veya bilgiyi uygun şekilde alıntılamaları gerekmektedir. Alıntılar ve referanslar hakkında daha fazla bilgi için lütfen Kütüphane Kaynaklarınıza veya çevrimiçi APA 7 Kılavuzlarına bakın. Katılım: Bu derse katılım zorunludur. Bir seminer dersi olarak aktif katılım ve anlamlı katılım gereklidir. Geçerli bir belgelenmiş mazeret olmadan (örneğin, bir hastalığı belgeleyen doktor raporu) 3 haftadan fazla dersi kaçırmak, kursta başarısızlığa yol açacaktır. Son Teslim Politikası: Ödevlerin son teslim tarihine kadar teslim edilmesi zorunludur ve geçerli bir mazeret belgelenmedikçe (örneğin doktor raporu) uzatma garanti edilmez. Öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunlardan (örn. internet bağlantı sorunları) öğretim elemanı sorumlu değildir. Sınıf Kuralları: Öğrencilerin ders konusunun hassas doğasına dikkat etmeleri ve birbirlerinin görüş, ifade ve deneyimlerine saygılı olmaları beklenir. Dizüstü bilgisayarlara izin verilmektedir ancak cep telefonlarının sessiz modda olması gerekmektedir ve başkalarının dikkatini dağıtmamak öğrencilerin sorumluluğundadır. Derslerin veya ders tartışmalarının herhangi bir bölümünün kaydedilmesi kesinlikle yasaktır.
|
|
Reece Jones. 2016. ‘Introduction’ in Violent Borders: Refugees and the Right to Move. London: Verso. (pp. 12-20). ? Fitzgerald, D. S., & Arar, R. (2018). The Sociology of Refugee Migration. Annual Review of Sociology, 44(1), 387-406. doi:10.1146/annurev-soc-073117-041204. ? Surak, K. (2013). Guestworkers: A taxonomy. New Left Review, (84), 84-102. ? Luca Mavelli, Citizenship for Sale and the Neoliberal Political Economy of Belonging, International Studies Quarterly, Volume 62,Issu
|
|
3
|
|
Overall Participation: %10 Presentation (Discussion Leading): %25 Midterm Reflection Paper: %25 (Due Week 7) Final Paper: %40 (Due Week 14)
|
|