Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3SOC 209Sociology of Education3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciler eğitim sosyolojisi çalışma alanına dair genel yaklaşımlar kazandırılmaya çalışılacaktır.
Dersin İçeriği Özellikle, bu bilim alanının gelişimine katkıda bulunan kurucu sosyologların eğitim konusunda öne çıkan teori ve yaklaşımları ele alınacaktır. Öğrenciler, modern ve modern-sonrası dönemde farklı toplumlarda eğitim kurumu ile ilgili gelişmeleri ele alacaklar ve bu alanda kısmı araştırmalar yapacaklardır. Eğitim kurumu ile diğer toplumsal kurumlar arasındaki ilişki eleştirel bir şekilde değerlendirilecektir. Farklı coğrafya ve toplumlardaki eğitim kurumu bağlamındaki gelişmeler sosyo-kültürel temeller üzerinde araştırılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Okumalar, Sınıf tartışmaları, CANVAS Tartışmaları, bazı vaka çalışmalarının videolarının izlenmesi.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. Tesnim Khriji
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok


Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 30
Devam 1 % 10
Proje 2 % 30
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Ara Sınavlar 1 4 4
Proje 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 144

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitim teorilerini karşılaştırmalı olarak ele almak
2 Sosyoloji teorileri bağlamında eğitim alanındaki değişimleri ve gelişmeleri yorumlamak
3 Toplumlardaki çeşitli eğitim pratikleri ve tecrübelerini tanımlamak
4 Verili bir toplumda eğitimin anlamı ve önemini ortaya koymak
5 Farklı toplumlarda eğitim yaşamındaki farklılıklar üzerinde durmak

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Introduction&Basic concepts Genel okumalar
2 Theories of Sociology of Education Mustafa Sever. (2012). “A Critical Look at the Theories of Sociology of Education”, International Journal of Human Sciences, Vol. 9, Issue 1, (p. 650-671).
3 Eğitim Sosyolojisi & Eğitimsel Sosyoloji Michiya Shimbori. (1972). “Educational Sociology or Sociology of Education?”, International Review of Education, Vol. 18, No. 1, (p. 3-12).
4 Education matter in China (I) Yuxiau Wu. (2008).”Cultural Capital, the Stat eand Educational Inequality in China (1949-1996)”, Sociological Perspective, Vol. 51, No. 1 (Spring), (p.201-227). Xuequang Zhou, Phyllis Moen, Nancy Brandon Tuma. (1998). “Educational Stratification in Urban China: 1949-94”, Sociological Education, Vol. 71, No. 3, (July) (p. 199-222).
5 Education matter in China (II) Xiaowei Zang. (2001). “Educational Credentials, Elite Dualism, and Elite Stratification in China”, Sociological Perspective, Vol. 44, No. 2 (Summer), (p. 189-205).
6 Comparative Understanding: Politics and Education in Turkish Case İsmail Güven. (2010). “Globalisation, Political Islam and the headscarf in education, with special reference to the Turkish educational system”, Comparative Education, Vol. 46, No. 3, Special Issue (40), Education and Religion, Global Pressures, Local Responses. (p. 377-390)
7 Learning in Crisis Lant Pritchett. (2013). “The Rebirth of Education”, Center for Global Development, (September) “Global Learning Crisis”. The World Bank, (2019).
8 Ivan Illich and Sociology of education Subhash Kak. (1974). “Sociological Ideas of Ivan Illick”, Social Scientist, Vol. 2, No. 11, (July). (p. 59-65). Ivan Illich. (2002). Deschooling Soicety, Marion Boyars Publishers Ltd; New edition.
9 Democratic social education Joe l. Kincheloo. (2001). “ Developing a Twenty-First Century Democratic Social Education: Critical Tradition, Cultural Pedagogy, and the Construction of Identity”, Counterpoints, Vol. 100, (pp.163-180).
10 Some issues in Islamic Education (I) J. Mark Halstead. (2004). “An Islamic Concept of Education”, Comparative Education, Vol. 40, No. 4, Special Issue (29), Philosophy, Education and Comparative Education, (Nov.). p. 517-529)
11 Some issues in Islamic Education (II) Naqib al-Attas. (1977). “The Concept of Islamic Education”, First World Conference on Muslim Education, Makkatul Mu’azzamah, (March), (p. 1-17). Naqib al-Attas (1993). “The Dewesternization of Knowledge”, Islam and Secularizm, Kuala Lumpur: International Institute of Islamic Thought and Civilization, (p. 138-167). S. M. Zaman. (1985). “The Concept of an Islamic University”, Islamic Studies, Vol. 24, No. 2, (Summer). (p. 125-137).
12 Ibn Haldun and Education Ernst Gellner. (1975). “Cohesion and Identity: The Maghreb from Ibn Khaldun to Emile Durkheim”, Government and Opposition, Vol.10, No. 2, (Spring). (p. 203-218) Fahri Kayadibi. (2008). “Ibn Khaldun and Education”, Jurnal Pemikiran Alternatif Pendidikan, Insania, Vol. 13, No. 2, Mei-Ags. (p. 361-365) Majdi A. Zamel. (2017). “Ibn Khaldun’s Concept of Education: Pre Conditions and Quality”, British Journal of Education, Vol. 5, No. 5, (April). (p. 95-106) F. K. Abu-Sayf. (). “Ibn-Khaldun, Society and Education”, Journal of Thought, (p. 143-150). Basma Ahmad Sedki Dajani. (2015). “The Ideal Education in Ibn Haldun’s Muqaddimah, Procedia Social and Behavioral Sciences, (p. 1-5).
13 Students’ Presentation
14 Students’ Presentation

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 3 5 3
Ö2 4 5
Ö3 2
Ö4 2
Ö5 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210446&lang=tr