Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1SOC 101Introduction to Sociology3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Sosyoloji Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste sosyoloji araştırmalarında ihtiyaç duyulan farklı metodlar genel bir yaklaşım çerçevesinde ele alınacaktır.
Dersin İçeriği Bu ders lisans öğrencilerine sosyoloji disiplinine geniş bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler sosyolojinin temel kavramlarını, teorilerini, bilim adamlarını, geleneklerini ve alt alanlarını öğreneceklerdir. Toplum nedir ve onu nasıl anlayabiliriz? Birey ve toplum arasındaki ilişki nedir? Disiplini şekillendiren en etkili düşünürler kimlerdir? Sosyologların kendi toplumlarında, bölgelerinde ve dünya çapındaki çeşitli sosyal meseleleri ve sorunları anlamak için kullandıkları temel kavramlar ve metodolojiler nelerdir? Sosyolojik olarak 'hayal etmek' ve 'düşünmek' ne anlama geliyor? Bunlar derslerde, sınıf içi tartışmalarda ve sunumlar sırasında yanıtlanacak temel sorulardan bazılarıdır. Bu ders, öğrencilerin toplumları ve kültürleri daha derinlemesine anlamalarını sağlayacak eleştirel düşünürler olarak becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Okumalar, tartışmalar, videolar izleme, CANVAS tartışmaları.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. Tesnim Khriji tesnim.khriji@ihu.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kutuphane ve yazmak merkezi
Ders içi tartışmalara katılan ve haftalık okumaları okuyarak derse hazırlıklı gelen öğrencilerin bu derste başarılı olmaları beklenmektedir.
Ödevlerin zamanında teslim edilmesi de başarı için çok önemlidir. Dönem sonunda aşırı iş yükünden kaçınmak için ödevlere devam etmenizi öneririm.
Learning Resources The core reading material required for the course is given below and available on CANVAS: Books and Articles: Peter L. Berger. Invitation to Sociology: A Humanistic Perspective (Middlesex: Penguin Books, 1963). C. Wright Mills. Sociological Imagination (Oxford: Oxford University Press, 2000). Zygmunt Bauman and Tim May. Thinking Sociologically (Oxford: Wiley Blackwell, 2019). Lisa J. McIntyre. The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: McGraw Hill Educa
5
1 exam and 1 presentation

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 5 % 20
Uygulama 1 % 10
Proje 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 20
Toplam :
9
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ödevler 5 2 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 1 1 1
Proje 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 162

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 sosyoloji teorileri bağlamında günümüz toplumsal olguları hakkında yorum yapabilme
2 farklı toplumlarda sosyoloji perspektif ve uygulamalarından haberdar olma ve tanımlama
3 herhangi bir topluma özgü sosyolojik yaklaşımları ve açılımları anlamlandırabilme
4 toplumsal yaşamdaki farklılıkları açıklayabilme

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş: Sosyoloji nedir? C. Wright Mills. “The Promise,” in The Sociological Imagination (New York: Oxford University Press, [1959] 2000), pp. 3-24.
2 Sosyolojik sorular; Teoriler ve perspektifler Lisa J. McIntyre (2014) Chapter 1 “Responding to Chaos: A Brief History of Sociology,” The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: McGraw Hill Education, ), pp. 5-28.
3 Sosyolojik Göz Lisa J. McIntyre (2014) Chapter 2 “The Sociological Eye” and Chapter 3 “Science and Fuzzy Objects: Specialization in Sociology” The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: Graw Hill Education) pp. 29-48
4 Toplumsal etkileşim ve gündelik yaşam Lisa J. McIntyre (2014) Chapter “Culture,” in The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: Graw Hill Education), pp.101-120. Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum and Deborah Carr. (2017) “Chapter 2: Culture and Society”, Essentials of Sociology, Sixth Edition (New York: W. W. Norton & Company, INC.,), pp. 41-71 and 368-377.
5 Sosyal yapı Lisa J. McIntyre. (2014) Chapter 8 “Social Structure”The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: McGraw Hill Education,), pp.121-134
6 Toplum ve Sosyal Kurumlar Lisa J. McIntyre. (2014) Chapter 9 Society and Social Institution The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: McGraw Hill Education,), pp. 136-150
7 Sosyalleşme ve Aile Lisa J. McIntyre. (2014) Chapter 10 “Socialization” The Practical Skeptic: Core Concepts in Sociology (Washington: McGraw Hill Education,), pp. 136-150
8 Tabakalaşma ve Sosyal Sınıf Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum and Deborah Carr. (2017) Chapter 8 “Stratification, class and Inequality”, Essentials of Sociology, Sixth edition (New York: W. W. Norton & Company, INC.)
9 Midterm Exam
10 Gender and Sexuality Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum and Deborah Carr. (2017)“Chapter 9: Gender Inequality”, Essentials of Sociology, Sixth edition (New York: W. W. Norton & Company, INC., ), pp. 248-281. Ali Shariati. Fatima is Fatima. Translated by Laleh Bakhtiar (Tehran: The Shariati Foundation, 1980), pp. 64-111.
11 Suç ve Sapkınlık Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum and Deborah Carr. (2017) Chapter 7 “ Conformity, Deviance and Crime :”, Essentials of Sociology, Sixth edition (New York: W. W. Norton & Company, INC.)
12 Devlet, Siyasal İktidar ve Toplumsal Hareketler Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum and Deborah Carr. (2017) Chapter 13 “Government, Political Power, and Social Movements”, Essentials of Sociology, Sixth edition (New York: W. W. Norton & Company, INC.) pp.389-431
13 Work Graber, David Bullshit Jobs: A Theory (2018)Chapter One "What is a Bullshit Job.
14 Final Or summing up

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 4 1 5 5
Ö2 5 2 3
Ö3 3 4
Ö4 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210445&lang=tr