Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sosyoloji Lisans Programı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Uzaktan
|
Dersin Amacı
|
1. Demografi ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları öğrenmek 2. Demografideki temel yöntemleri ve nasıl veri toplanıldığını anlamak 3. Topluma ve politikalara yön veren ve bunlardan etkilenen demografinin temel dinamiklerini anlamak 4. Yerel, ulusal ve küresel çerçevede demografik sorunlara karşı sorumlu davranabilmeyi öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, nüfus araştırmasının temel teorilerine ve metodolojilerine genel bir giriştir. Demografi (nüfus çalışmaları olarak da adlandırılır), insan popülasyonlarının büyüklükleri, bileşimleri ve dağılımları açısından incelenmesini içerir. Nüfus artışından sorumlu faktörlerin yanı sıra geçmiş ve şimdiki nüfus artışları da incelenir. Demografik, sosyal, ekonomik ve çevresel faktörler arasındaki ilişkiler araştırılırken eş zamanlı olarak hem Türkiye hem de küresel nüfus sorunları ve sorunları ele alınmaktadır.
Nüfus artışını açıklarken, demograflar disiplinin üç temel taşını (doğurganlık, ölüm oranı ve göç çalışması) inceler. Bu nedenle, demograflar, insanların kişisel olarak ilgili bulabilecekleri birçok soruyu inceler, örneğin: İlk çocuğuma hangi yaşta sahip olacağım? Ne kadar yaşama olasılığım var? Başka bir deyişle, hayattaki en temel olayların çoğu, demografların büyük ilgisini çekiyor. Bu kursun amacı, size demografın bu tür olayları sistematik olarak incelemesiyle elde edilen birçok kavrayışa giriş sağlamaktır. Bu derste öncelikli vurgu, nüfus artışı ve geleceği, veri kaynakları, doğurganlığın belirleyicileri, ölüm oranı ve göç, nüfus yaşlanması, hane ve aile değişimi, Türkiye'deki demografik değişiklikler olacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Öğretmen ve öğrenci sunumları
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Prof.Dr. Mehmet Fatih Aysan https://avesis.marmara.edu.tr/maysan mehmet.aysan@ihu.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Weeks, John R. 2012. Population. An Introduction to Concepts and Issues. 11th Baskı. San Diego: Nelson Education. PRB
|
|
Katılım, Akademik Etik, İş birliği ve İntihal
Derse katılım zorunludur. Öğrenciler sınıfa dört haftadan fazla gelmedikleri takdirde başarısız sayılırlar. Devamsızlık için herhangi bir mazeret kabul edilmemektedir. Ders sırasında öğrencilerin dizüstü bilgisayarları sadece not almak için kullanmak şartıyla izin verilir. Tüm internet bağlantıları ve diğer görsel-işitsel bileşenler kapatılmalıdır. Sınıfta diğer elektronik cihazlara ve cep telefonlarına izin verilmez. Ders sırasında, cep telefonlarının kapatılmalı veya sessiz moda (titreşim değil) alınmalıdır.
Özel Durumlar: Öğrencilerden ödevlerini teslim tarihlerine göre zamanında teslim etmeleri beklenir. Teslim tarihleriyle ilgili ek süre verilip verilmeyeceğinin bir garantisi yoktur. Öğretim görevlisinin derse gelememesi nedeniyle (konferanslar, toplantılar, sağlık problemleri vb.) işlenemeyen ders için ek ders yapılacaktır ve sınıftaki öğrencilere danışılarak belirlenecek (gün ve saat) olan bu derse katılmaları beklenmektedir.
|
|
İzlence
|
|
Ülke demografik raporu
|
|
sınav kağıtları
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
Sosyal Bilimler
|
%100
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
Alan Bilgisi
|
%0
|
|
|