Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3LIT 201Introduction to Literary Theory I3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Karşılaştırmalı Edebiyat Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Uzaktan
Dersin Amacı Bu dersin çerçevesini sağlayacak soru "Edebi modernite nedir?" olacaktır. Modernite, modernizm ve postmodernizm arasındaki farkı ve edebiyata yansımalarını tanımlamak için bu derste hem birincil hem de ikincil kaynakların seçilmiş parçaları tarihselci bir yaklaşımla incelenecektir.
Dersin İçeriği 17. yüzyıldan 20. yüzyıla "yeni" nin yükselişi. Aydınlanma ve Romantizmin tartışmalı ikilisi. Romanın yükselişi. 19. yüzyıl modernliği ve 20. yüzyıl modernizmi. Biçimcilik ve Yapısalcılık. Marksizm, Psikanaliz, Edward Said ve sömürge sonrası eleştiri. Postmodernizm.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders filolojinin temel yöntemi olan okuma ve okuma çıktılarının ders içi paylaşımını kullanır. Bunun dışında kuram öğrettiği için, ilgili kuramların birincil kaynaklara uygulanması, kullanılan diğer temel yöntemdir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi Emrah Pelvanoğlu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Auerbach, Erich. Mimesis: Batı Edebiyatında Gerçekçilik. Çev. İstanbul: İtaki Yayınları, 2019.
Culler, Jonathan. Yazın Kuramı. Çev. Hakan Gür. Ankara: Dost Kitabevi, 2014.
Eagleton, Terry. Edebiyat Kuramı: Giriş. Çev. Tuncay Birkan. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2020.
Ong, Walter J. Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi. Çev. Sema Postacıoğlu Banon. İstanbul: Metis Yayınları, 2020.
Vico, Giambattista. New Science. Trans. David Marsch. London: Penguen Books, 2011.
Ders notları ve kaynakları ders için açılan ve dersi alan öğrencilerle ders öncesi paylaşılan Drive dosyasında ve Canvas'ta yer almaktadır.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 4 % 20
Proje 1 % 50
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 4 4 16
Sunum/Seminer Hazırlama 4 4 16
Ara Sınavlar 1 2 2
Proje 1 45 45
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 149

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Edebiyatın bir modern zamanlar fenomeni olduuğunu bilir.
2 Hikâye anlatıcılığının evrensel bir insani fenomen olduğunu ve dünyanın insani kavrayışını doğrudan şekillendirdiğini anlar.
3 Sözlü ve yazılı aktarımın birbirinden farklı bilgi ortamları olduğunu ve ve bur ortamların farklı sınırlılık ve imkânlarla farklı spesifik kültür ölçütleriyle ilgili olduğunu bilir.
4 Poetikanın anlatıları yorunlamanın tarihsel ve önemli bir yolu olduğunu bilir.
5 İnsanlığın evrensel figürleri olan Homeros, Aristo ve Vico hakkında gerekli bilgilere sahiptir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş. İzlencenin tartışılması İzlence İzlence
2 Kuram nedir? Başat terimler.
3 Edebiyat nedir? Edebi söylemi farklı kılan nedir?
4 Uluslar öncesi edebiyat. Sözlü kültür / ethos / halk ruhu sorunsalları.
5 Yazının yeni dünyası: Disiplin ve teknoloji
6 Algoritmanın diyarında ikincil sözlü kültür: Bizim garip efemeral çağımız.
7
8 Mimesis: Eflatun ve şiirin kötücüllüğü
9 Mimesis: Aristo ve "Poetika"
10 Mimesis: Giambattista Vico ve Yeni Bir Filoloji Bilimi
11 1 Mimesis: Giambattista Vico ve Şiirsel Mantık
12 Mimesis: Auerbach ve Gerçekçilik Sorunsalı
13 Mimesis: Auerbach ve Gerçekçilik Sorunsalı II
14 Final sınavı öncesi dönem daır bütüncül bir bakış İzlence


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 3 5
Ö1 3 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 3 5
Ö2 3 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 3 5
Ö3 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5
Ö4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5
Ö5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=210166&lang=tr