Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8ECON 404Advanced Macroeconomics3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İktisat Lisans Programı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, modern makroekonomik teorinin temel modellerini tanıtmaktır. Öğrenciler ayrıca dinamik makroekonomik modellerin çözüm yöntemlerini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği Ders içeriği aşağıdaki sorular etrafında yapılandırılacaktır:
• Gelişmiş ve gelişmekte olan dünyada büyüme hakkında temel gerçekler nelerdir?
• Ekonomik büyümeyi ne yönlendirir? Farklı ülkeler arasındaki ekonomik performanstaki büyük farkları ne açıklar?
• Solow büyüme modeli nasıl çalışır? Dezavantajları nelerdir?
• Cass-Koopmans-Ramsey büyüme modelinin temelleri nelerdir (Neo-klasik büyüme modeli)?
• Diamond Çakışan Nesiller modeli nedir ve nasıl çalışır?
• Bir dinamik sistemi tekrarlayan formda nasıl tanımlarız? Bu tekrarlayan sistemlerin çözüm yöntemleri nelerdir?
Dersin Yöntem ve Teknikleri Power Point sunumları, python kodları kullanılarak makroekonomik model çözümleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Muhittin Kaplan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Acemoglu, Daron. Introduction to Modern Economic Growth
Romer, David. Advanced Macroeconomics
Heijdra, Ben. Foundations of Modern Macroeconomics
Stockey, Nancy and Robert. Recursive Methods in Economic Dynamics

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %35
Sosyal Bilimler %65

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 4 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
6
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 143

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 to introduce some basic data facts about growth performance of countries across the globe (1.1)
2 to deliver the issues of long-run economic growth. (1.2)
3 to build the skills of solving general equilibrium models analytically. (2.1)
4 to demonstrate how to derive intuitive comments from the analytical solutions of these models. (2.2)
5 to compare Solow growth model, Cass-Koopmans and Ramsey model, the Diamond Overlapping Generations Model and their implications. (2.1)
6 to adapt recursive methods in the solution of dynamic systems (3.1.2)
7 to promote students to read, contemplate on discuss pieces from the related literature (3.1.1, 3.3.1)
8 to encourage students to convey their arguments related to aggregate economy through written assignments and oral presentations. (3.3.1)


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ekonomik Büyümeye Giriş
2 Dinamik optimizasyona giriş
3 Solow Büyüme Modeli
4 Solow Büyüme model
5 Solow Büyüme Modeli III
6 Neo-Klasik büyüme modeli
7 Neo-klasik büyüme modeli II
8 Diamond OLG modeli
9 Diamond OLG modeli II
10 Dinamik model geliştirmeye giriş
11 Belirlilik koşullarında Dinamik programlama
12 belirsizlik koşullarında Dinamik programlama
13 Riskin dahil edildiği modeller


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4
Ö1 3
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 3
Ö7 3
Ö8 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=209993&lang=tr