Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
6IS 310Sufism3+0+035

 
Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program BA Program in Islamic Studies (%30 English)
Type of Program Formal Education
Type of Course Unit Compulsory
Course Delivery Method Online
Objectives of the Course To inform about the history of Sufism, its terminology and important sufis.
Course Content The course is on Sufism, its history and the literature.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Associate Prof.Dr. Ahmet Murat Özel
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources
1. Tasavvufun Hz. Peygamber zamanındaki kökleri (ihsan, zühd, ashab-ı suffa)
a. Mustafa Çağırıcı, “İhsan”, DİA
b. Ebu Nasr Serrac Tusi, İslam Tasavvuf el-Luma’, (Çev.) Hasan Kamil Yılmaz, İstanbul: Erkam Yayınları, 2012, s. 139-153.
2. Zühd dönemi ve önemli isimler
a. Abdürrezzak Tek, Tarihî Süreçte Tasavvuf ve Tarikatlar, Bursa: Bursa Akademi, 2016, s. 25-64.
3. İlimler tasnifinde tasavvufun yeri
a. Süleyman Gökbulut, İlim Tasniflerinde Tasavvufun Yeri, Tasavvuf: İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, Yıl: 8 (2007), Sayı: 19,adab s. 245-264.
4. Sufilerin tasavvuf tanımları
a. Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Devrim, çev. H. I·brahim Kaçar-Murat Sülün, I·stanbul: Risâle Yayınları, 2004, s. 41-63; Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Hayat, (çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal), I·stanbul: I·z Yayınları, 2015, 36-55.
5. Sufilerin tasavvuf tanımları
a. Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Devrim, çev. H. I·brahim Kaçar-Murat Sülün, I·stanbul: Risâle Yayınları, 2004, s. 41-63; Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Hayat, (çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal), I·stanbul: I·z Yayınları, 2015, 36-55.
6. Tasavvuf dönemine geçiş
a. Christopher Melchert, “IX, Yüzyılın Ortalarında Zühdden Tasavvufa Geçiş”, Çev. Hacı Bayram Başer, Yalova Üniversitesi İslami İimler Fakültesi Altı Aylık Hakemli Dergi, Yıl:1, Sayı: 1, Temmuz-Aralık 2015, s. 189-205.
7. Bağdat sufileri
a. Süleyman Gökbulut, “Tasavvuf Tarihinde Cüneydi Çizgi”, Dokuz Eylül Üniversitesi ilahiyat Fakültesi Dergisi, 2012/2, Sayı:36, s. 169-200.
8. Bazı tasavvufi terimler
a. Zafer Erginli, “Tasavvufi Düşüncenin Kuruluş Asrında Bağdat Sufi Çevrelerinin Oluşturduğu Temel Terminolojik Zemine Toplu Bir Bakış”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2017/6, c. 6, sayı:11.
9. Bazı tasavvufi terimler (Sema, vecd, fena, beka, cem, fark, hal, makam)
a. Zafer Erginli, “Tasavvufi Düşüncenin Kuruluş Asrında Bağdat Sufi Çevrelerinin Oluşturduğu Temel Terminolojik Zemine Toplu Bir Bakış”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2017/6, c. 6, sayı:11.
10. Tasavvuf literatürünün kurucu metinleri
a. Alexander Knysh, Tasavvuf Tarihi, Çev. Nurullah Koltaş, İstanbul: Ketebe Yayınları, 2020, s. 129-150.
11. Tarikatlar dönemi ve önemli tarikatlar
a. Reşat Öngören, “Tarikat”, DİA.
12. Tasavvuf literatürünün önemli başlıkları (Adab, silsile, menakıb, tabakat, evrad vb)
a. Süleyman Uludağ, “Adabü’l-mürid”, DİA.
b. Reşat Öngören, “Tabakat” maddesi içinde, DİA.
c. Haşim Şahin, “Menakıbname”, DİA.
d. Necdet Tosun, “Silsile”, DİA.
e. Mustafa Kara, “Evrad”, DİA.
13. İbnü’l-Arabi ve vahdet-i vücud ekolü
a. Muhammed Bedirhan, “Vahdet-i Vücut Ekolü”, İslam Düşüncesinde Teoriler: Metafizik, Ed. Ömer Türker, İstanbul: Ketebe Yayınları, 2021, s. 555-601.
14. Değerlendirme

Course Category
Social Sciences %100

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Veri yok

 
Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Bilgi: Belli başlı tasavvuf terimlerini bilir.
2 Kavrama: Tasavvuf ilminin meselelerini tanır.
3 Uygulama: Tasavvuf terimlerini ayırt eder ve kullanabilir.
4 Analiz: Tasavvuf ilmiyle digger İslami ilimlerin arasındaki farkları bilir.
5 Sentez: Tasavvuf ilminin meselelerini, digger ilimlerin meseleleriyle ilişkilendirebilir.
6 Değerlendirme: Tasavvuf ilmine dair, başlıca kaynakları kullanarak bir ödev hazırlayabilir.

 
Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 The roots of Sufism in the of the Prophet a. Mustafa Çağırıcı, “İhsan”, DİA b. Ebu Nasr Serrac Tusi, İslam Tasavvuf el-Luma’, (Çev.) Hasan Kamil Yılmaz, İstanbul: Erkam Yayınları, 2012, s. 139-153.
2 The Zuhd period and its major figures a. Abdürrezzak Tek, Tarihî Süreçte Tasavvuf ve Tarikatlar, Bursa: Bursa Akademi, 2016, s. 25-64.
3 Sufism in Classification of the Sciences a. Süleyman Gökbulut, İlim Tasniflerinde Tasavvufun Yeri, Tasavvuf: İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, Yıl: 8 (2007), Sayı: 19,adab s. 245-264.
4 Sufis' definations for Sufism a. Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Devrim, çev. H. I·brahim Kaçar-Murat Sülün, I·stanbul: Risâle Yayınları, 2004, s. 41-63; Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Hayat, (çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal), I·stanbul: I·z Yayınları, 2015, 36-55.
5 Sufis' definations for Sufism a. Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Devrim, çev. H. I·brahim Kaçar-Murat Sülün, I·stanbul: Risâle Yayınları, 2004, s. 41-63; Ebu’l-Alâ Afîfî, Tasavvuf: I·slâm’da Mânevî Hayat, (çev. Ekrem Demirli-Abdullah Kartal), I·stanbul: I·z Yayınları, 2015, 36-55.
6 Sufism period a. Christopher Melchert, “IX, Yüzyılın Ortalarında Zühdden Tasavvufa Geçiş”, Çev. Hacı Bayram Başer, Yalova Üniversitesi İslami İimler Fakültesi Altı Aylık Hakemli Dergi, Yıl:1, Sayı: 1, Temmuz-Aralık 2015, s. 189-205.
7 Baghdadian sufis a. Süleyman Gökbulut, “Tasavvuf Tarihinde Cüneydi Çizgi”, Dokuz Eylül Üniversitesi ilahiyat Fakültesi Dergisi, 2012/2, Sayı:36, s. 169-200.
8 Some sufi terms a. Zafer Erginli, “Tasavvufi Düşüncenin Kuruluş Asrında Bağdat Sufi Çevrelerinin Oluşturduğu Temel Terminolojik Zemine Toplu Bir Bakış”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2017/6, c. 6, sayı:11.
9 Some sufi terms a. Zafer Erginli, “Tasavvufi Düşüncenin Kuruluş Asrında Bağdat Sufi Çevrelerinin Oluşturduğu Temel Terminolojik Zemine Toplu Bir Bakış”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2017/6, c. 6, sayı:11.
10 The impartont texts of Sufi literature a. Alexander Knysh, Tasavvuf Tarihi, Çev. Nurullah Koltaş, İstanbul: Ketebe Yayınları, 2020, s. 129-150.
11 Turuq period and important turuq a. Reşat Öngören, “Tarikat”, DİA.
12 The important genres of Sufi literature a. Süleyman Uludağ, “Adabü’l-mürid”, DİA. b. Reşat Öngören, “Tabakat” maddesi içinde, DİA. c. Haşim Şahin, “Menakıbname”, DİA. d. Necdet Tosun, “Silsile”, DİA. e. Mustafa Kara, “Evrad”, DİA.
13 Ibn al-Arabi and the school of wahdat al-vucud a. Muhammed Bedirhan, “Vahdet-i Vücut Ekolü”, İslam Düşüncesinde Teoriler: Metafizik, Ed. Ömer Türker, İstanbul: Ketebe Yayınları, 2021, s. 555-601.
14 Assessment

 
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
C1
C2
C3
C4
C5
C6

  Contribution: 1: Very Slight 2:Slight 3:Moderate 4:Significant 5:Very Significant

  
  https://obs.ihu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=209506&lang=en